وی افزود: هماکنون بیش از 120 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت شده که بخش عمدهای از آنها نیازمند نگهداری و بهسازی است.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: ایجاد امکانات رفاهی برای راههای روستایی از جمله توسعه حمل و نقل راههای روستایی را باید در دستور کار قرار داد.
بیشتر بخوانید: راه روستایی زیر ساخت توسعه اقتصادی و گردشگری
به گفته وی؛ شاخص های برخی از راههای روستایی در کشور از میانگین متوسط استاندارد ، پایینتر است.
این مقام مسئول بیان کرد: در راستای محرومیت زدایی در برخی از مناطق کشور باید راههای روستایی آسفالت و مسیرهای صعبالعبور و شوسه نیز ارتقا یافته و تمام مسیرها در حد میانگین و در یک قالب قرار گیرد.
گفتنی است؛ محمد اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی روز گذشته در جلسه رأی اعتماد خود یکی از اولویتهای اصلی برنامههای وزارت راه و شهرسازی را احیای راههای روستایی و بهبود کیفیت مسیرهای صعبالعبور بیان کرد و گفت: حجم مطالبات در این باره بسیار زیاد و منابع مالی در این بخش کافی نیست؛ من به عنوان استاندار مشکلات راههای روستایی را لمس کردم و در این بخش از بنیاد مسکن جهت بهبود وضعیت راهها حمایت خواهم کرد.
انتهای پیام/