سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری ۳۶۹ نفر متکدی در شهر کرمان

فرماندار کرمان گفت: در زمینه رفع مشکل وجود متکدیان در سال ۹۶ تعداد ۷۰۳ نفر و در سال ۹۷ تاکنون تعداد ۳۶۹ نفر از متکدیان در شهر کرمان جمع آوری شده اند و طبق آمار ۳۵ درصد کل متکدیان مربوط به تبعه‌های افغانی و پاکستانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علی بابایی فرماندار کرمان گفت: برای حل مشکل متکدیان در وهله اول باید در سطح جامعه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد تا مردم به آن‌ها کمک نکنند و در وهله دوم برای ساماندهی متکدیان همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

بابایی افزود: برای ساماندهی متکدیان در این استان باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم را متقاعد کنیم که از ارائه صدقات و کمک به متکدیان خودداری کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استاندار نیز گفت: در وهله نخست باید طبق قوانین ودستورالعمل‌ها برای ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی اقدامات لازم را انجام دهیم و بعد از آن باید تلاش کنیم با رفع این مشکل از تبعات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی تکدی گری و کودکان خیابانی به عنوان نوعی آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات موجود اجرایی نشدن آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به متکدیان است که حتی در مورد نخستین و آخرین آئین نامه مربوط به متکدیان در سال ۱۳۷۸ هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته است.

ملانوری با اشاره به جرم بودن تکدی گری طبق قانون گفت: با وجود جرم بودن این امر هنوز عده‌ای در سطح شهر اعم از زن و مرد، ایرانی و غیر ایرانی مشغول به تکدی گری هستند و مردم نیز به آن‌ها کمک می‌کنند در حالی که انتظار دارند که صدقات و کمک‌های آن‌ها هدفمند باشد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای متکدیان و کودکان خیابانی باید طبق آئین نامه‌ها و بر اساس وضعیت بومی هر شهر انجام شود و دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم هستند طبق آئین نامه به وظایف خود عمل کنند.

ملانوری گفت: اگر طرح ساماندهی متکدیان به صورت جدی انجام شود شاهد کاهش سرقت، نزاع، بزهکاری، تصادف و کاهش آمار زندانیان خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان نیز افزود: یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در استان وجود متکدیان و کودکان خیابانی است که دستورالعمل ساماندهی آن وجود دارد و وظایف دستگاه‌های مختلف نیز در قبال این معضلات مشخص است.

زهرا موسی پور با اشاره به تعداد بالای کودکان کار در شهر کرمان اظهار داشت: باید تلاش کنیم با کمک دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خاصی در این حوزه انجام دهیم و قضیه را به نوعی حل و فصل کنیم.

در جلسه ببرسی وضعیت تکدی گری در شهر کرمان صبح امروز برساماندهی متکدیان در کرمان تاکید شد.

انتهای پیام/ی

۶۰ درصد از متکدیان به صورت حرفه‌ای به تکدی گری می‌پردازند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.