سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دادگستری ایران:

هزار زندانی افغانستانی از ایران به کشورشان منتقل می شوند

وزیر دادگستری ایران گفت: حدود ۵ هزار زندانی افغانستانی در ایران حضور دارند که حدود ۱۰۰۰ نفر از آنها آماده انتقال به زندان‌های کشور خود هستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سید علیرضا آوایی»، وزیر دادگستری ایران در دیدار با عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه/ دادگستری افغانستان گفت: رابطه ایران و افغانستان به دلیل سابقه تمدنی، مذهبی و زبانی قدمت و ریشه قوی دارد و نیاز است برای استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی مستمر داشته باشیم.

وی افزود: ما در ایران میزبان جمع کثیری از اتباع افغانستانی هستیم که از امکانات خوبی برخوردار هستند اما تمایل داریم حضور آنها جنبه کاملا قانونی پیدا کند تا هم مقررات کشور ما رعایت شود و هم آنها در آرامش بیشتری باشند.

آوایی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از اتباع افغانستانی به‌خصوص در جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان‌های ما هستند که برای کمک به آنها به همکاری متقابل نیاز است تا به کشور خود منتقل شوند.

وزیر دادگستری ایران بیان کرد: حدود ۵ هزار زندانی افغانستانی در ایران حضور دارند و ۲۲ نفر از اتباع ایرانی هم در زندان‌های افغانستان هستند که اقدامات مثبتی برای انتقال صورت گرفته و حدود ۱۰۰۰ نفر از اتباع افغانستانی از استان‌های مرکزی، اصفهان و خراسان رضوی آماده انتقال به زندان‌های کشور خود هستند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.