سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمیسیون شکایات انتخاباتی: آرایی که بدون بایومتریک به صندوق ها ریخته شده باطل است

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، آرایی که بدون بایومتریک به صندوق ها ریخته شده است را باطل اعلام کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که پس از ثبت هزاران شکایت در مورد نحوه برگزاری انتخابات پارلمانی، این کمیسیون تصمیم گرفته است که آرای بدون بایومتریک را باطل اعلام نماید.

علیرضا روحانی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افزود: آرایی که با فهرست قلمی داخل صندوق ریخته شده فقط در صورتی دارای اعتبار است که این فهرست مطابق لیست اصلی کمیسیون باشد.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان بیان داشت: آرای صندوق هایی که بدون بارد بایومتریک و بر اساس لیست قلمی اجرا شده باشد کلا فاقد اعتبار است.

روحانی همچنین افزود: مطابق قانون انتخابات در صورت خدشه دار شدن اصول عادلانه و سری بودن انتخابات در یک حوزه انتخاباتی، کمیسیون شکایات می تواند انتخابات آن حوزه را باطل اعلام کرده و کمیسیون انتخابات طی 7 روز انتخابات را مجددا در حوزه مذکور برگزار نماید.

گفتنی است که پیش از این ائتلاف احزاب سیاسی، کمیسیون انتخابات را به ضعف مدیریتی متهم کرده و با اشاره به کم و کاستی ها در روند رای دهی خواستار ابطال آرای مراکزی شده بودند که در آن از سیستم بایومتریک استفاده نشده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.