سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکبریان در موافقت با وزیر پشنهادی صنعت، معدن و تجارت:

رحمانی شخصیتی آشنا به مجلس و بخش خصوصی است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: مشکل وزارت صمت، شخص وزیر نیست، بلکه مشکلات تولید و صنایع کشور به مالیات، گمرکات، بانک‌ها، بیمه، نوسانات ارزی و تصدی‌گری دولت برمی گردد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت گفت: دولت و مجلس نباید در برهه زمانی فعلی اختلاف داشته باشند و وقت تلف کنند، از این رو به جای دعواهای جناحی و گروهی باید مسائل کشور و نظام را مدنظر قراردهیم. به همین دلیل من به عنوان فردی که 3 دوره در مجلس نماینده بودم به شما می‌گویم وزارت صمت از وزارتخانه‌های حساس بوده و رحمانی می‌تواند نقش کلیدی در مدیریت این وزارتخانه داشته باشد

اکبریان درباره مشکلات وزارت خانه صمت عنوان کرد: نماینده مخالف با گزینه پیشنهادی توجه کنند که مشکل وزارت صمت، شخص وزیر نیست، بلکه مشکلات تولید و صنایع کشور به مالیات، گمرکات، بانک‌ها، بیمه، نوسانات ارزی و تصدی‌گری دولت برمی گردد و هر شخصی در تصدی این وزارتخانه باشد چه کاری می‌تواند در جهت حل این مشکلات انجام دهد .

نماینده مردم کرج در مجلس ادامه داد: دولت در شرایط کنونی تصمیم دارد تا تیم اقتصادی خود را جابه‌جا کند و رحمانی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کند. رحمانی فردی ساده زیست، ولایت مدار، آشنا به مجلس و بخش‌های خصوصی است. دوران مدیریت وی در تراکتورسازی تبریز و آلومینیوم المهدی موفقیت زیادی داشته است. وی هم چنین 3 دوره نماینده مجلس بوده و 15 سال پیش با مدرک لیسانس وارد مجلس شده است البته وی در شرایط کنونی دوره دکترا را سپری می‌کند و هیچ گاه نگفته که مدرک دکترا دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رحمانی در دو سال گذشته معاون وزیر بوده حال چگونه در این مدت کوتاه وارث مشکلات بخش صنعت شده است، از این رو به نظر من تیم اقتصادی دولت و مجلس مقصر مشکلات اقتصادی هستند. از طرف دیگر رحمانی نقش اساسی در تدوین برنامه چشم‌انداز 20 ساله و تدوین برنامه ششم توسعه داشته و وی برنامه مدونی برای توسعه تولید، معدن، خودروسازی، جلوگیری از خام فروشی، توسعه صادرات و مبارزه با فساد دارد.

اکبریان ادامه داد: رحمانی نقش پررنگی در توسعه الکترونیکی وزارت صمت داشته است، مشکل خودروسازی و پتروشیمی کشور در وزارتخانه نیست بلکه در خصولتی‌ها است از طرف دیگر وزیر پیشنهادی وزارت صمت توجه ویژه‌ای به مدیران بومی دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.