سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی کوچی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی آقازاده و از جریان خاصی نیست

یک نماینده مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی آقازاده نیست، گفت: آقای اسلامی با نمایندگان اهل تعامل است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: نمایندگان محترم، ما امروز در حال تصمیم‌گیری برای وزارتخانه ای بسیار مهم در عرصه عمران و آبادانی کشور هستیم، این وزارتخانه ۱۷ معاون دارد و گستردگی این حوزه ها به این معناست که هر کدام از آنها به تنهایی یک وزیر هستند.

وی در مورد اهمیت انتخاب وزیر برای وزارت خانه مذکور و اهمیت وزارت راه عنوان کرد: حمل و نقل زمینی، ریلی، دریایی و حوزه شهرسازی و راه های روستایی حوزه‌های بسیار بزرگی هستند و فردی که قرار است مسئول این وزارتخانه شود باید دانش کافی داشته باشد و فهم مناسب را در این زمینه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره سوابق و توانمندی اسلامی اذعان داشت: اسلامی یک نیروی جهادی است و نشان داده در تمام مسئولیت‌های پیشین خود موفق بوده و هیچ رانتی نداشته و برحسب لیاقت و توانمندی های خود به این مناصب رسیده است و بر همین اساس امروز به عنوان گزینه وزارت راه مطرح شده است.

کوچی درباره شرایط افراد موردنظر برای تصدی وزارت راه اظهار کرد: فرد مورد نظر برای وزارت خانه باید اول دانش کار داشته باشد و سپس تعهد آنها مطرح شود. اسلامی در حوزه آموزش عالی، مدارک و مدارک معتبر را مهمی را دانشگاه های مهم جهان اخذ کرده‌ و تجربه مدیریتی ارزنده‌ای داشته است که تمام آن نشان دهنده توانایی ایشان در این حوزه است.

وی افزود: پست هایی چون معاون مهندسی و طرح های توسعه صنایع دفاع، مدیرعامل شرکت هسا، قائم مقام سازمان صنایع هوافضا، نماینده مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع، استاندار مازندران، عضویت در شورای عالی شهرسازی به نمایندگی از وزارت دفاع و عضویت در شورای عالی سیاست‌گذاری هواپیمایی نیز حضور داشته است.

وی درباره توانایی های گزینه پیشنهادی برای وزارت راه اذعان داشت : مناصب ایشان، نشان دهنده توانایی بالای اسلامی در زمینه های مدیریتی است. ما در کمیسیون عمران چهار جلسه با ایشان برگزار کرده‌ایم و نمایندگان کمیسیون عمران نقطه نظرات خود را مطرح کردند و تکالیف برنامه ششم را که برعهده وزارت راه و شهرسازی است، مطرح شد و آقای اسلامی هم با اشاره به برنامه‌های بالادستی و برنامه های وزارتخانه نظرات خود را بیان کرد و مورد اعتماد نمایندگان قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره نحوه تعامل اسلامی با مجلس تصریح کرد: رویکرد ایشان در نحوه تعامل با مجلس و نمایندگان است که ارتباط خوب و صمیمی دارد و به کمیسیون‌های مجلس توجه زیادی دارد، حتما موفق خواهد بود و ایشان هم به این ویژگی مسلط هستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدفمند بودن برنامه وزیر برای بافت فرسوده عنوان کرد: با توجه به این که نزدیک به چهار و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور ما در بافت‌های فرسوده زندگی می کنند و هر سال باید طبق برنامه توسعه، یک میلیون واحد مسکونی تولید شود و ما سالانه در بهترین شرایط ۴۰۰ هزار واحد تولید کرده ایم و این یعنی نه تنها نیاز های سال های گذشته تامین نشده بلکه هر سال هم نیازهای جدید به این حوزه اضافه می‌شود.

وی افزود: ما در بخش پروژه‌های ناتمام ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه های ناتمام داریم و نمیتوانیم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم و اسلامی هم با توجه به همین موارد بناست تا با تامین بودجه از طریق فاینانس و جلب اعتماد بخش خصوصی این پروژه ها را تکمیل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.