سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس زاده:

بسیج می‌تواند همه ارگان‌ها را منسجم کند

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: بسیج در عرصه امدادرسانی در زمان بروز حادثه و در حوزه علمی کردن مدیریت بحران نقش منحصر به فردی ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در بیست و هشتمین نشست شنبه‌های انقلاب که امروز شنبه 5 آبان ماه با موضوع بسیج و جوانان برگزار شد، با اشاره به نقش بسیج در بحران‌های طبیعی اظهار کرد: کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی یکی از ده کشور حادثه خیز دنیا است که در معرض حوادث طبیعی قرار دارد و سابقه کشور در مبارزه و پاسخگویی به بحران‌ها بسیار جالب و خواندنی است.

وی افزود: تا 30 سال پیش، هیچ اقدام عملی برای پیشگیری از حوادث و تقویت ساختارها در برابر بروز حوادث طبیعی انجام نگرفته بود.

رئیس زاده درباره پاسخگویی سریع بسیج تصریح کرد: در زمان بروز حادثه، پاسخگویی سریع و اقدامات به موقع و مدیریت علمی و منسجم در لحظات اول مهم بوده که مهم ترین بحث در دنیا بیشتر در مورد جلوگیری از بروز حادثه است.

مسئول جامعه پزشکی بسیج مستضعفین ادامه داد: بعد از بروز حادثه، بحث تاب آوری و بازتوانی یکی از مهم ترین بحث‌ها است .

وی درباره گستردگی بسیج تأکید کرد: حدود 50 هزار پایگاه مقاومت بسیج در سراسر کشور وجود دارد که بومی بودن آن بسیار مهم است و توانمندی و اعتمادی که مردم به بسیج دارند در جمع آوری کمک‌های مردمی از دوران دفاع مقدس شکل گرفته که این کنش‌های صمیمانه و روابط عاطفی بسیج با مردم یک نکته مهم برای بسیج است.

رئیس زاده درباره پایداری نیروهای بسیج اظهار کرد: خیلی از گروه‌هایی که برای خدمات به منطقه‌ای می‌روند، بعد از انجام خدمات در آن محل نمی‌مانند، ولی نیروهای بسیج تا سامان دادن کارها در منطقه باقی می‌مانند.

مسئول جامعه پزشکی بسیج مستضعفین درباره توانمندی‌های بسیج در راستای همه ارگان‌ها افزود: بسیج می‌تواند همه ارگان‌ها را در زیر چتر خود منسجم کند.

وی در مورد استمرار سیاست‌ها در بسیج تأکید کرد: بسیج کم تر از ادارات دولتی دستخوش تغییر و تحولات مدیریتی در فضای سیاسی می‌شود که استمرار این سیاست‌ها، مجموعه اقدامات بسیج را تنومند می‌کند.

رئیس زاده در خصوص علمی کردن بحث مدیریت بحران در کشور تصریح کرد: هیچ ارگانی به اندازه بسیج در علمی کردن مدیریت بحران و پیگیری آن نقش نداشته است.

مسئول جامعه پزشکی بسیج مستضعفین ادامه داد: از سال 1382 تاکنون، به مدت 15 سال بسیج جامعه پزشکی به طور مستمر بحث سلامت در برابر بلایا، حوادث و علمی کردن این بحث را در کشور اجرا کرده است.

وی درباره فعالیت‌های بسیج در زلزله کرمانشاه اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه در بحث سلامت در حادثه و برخورد با مصدومان، به تناسب زیاد موفق‌تر از حوادث قبلی بودیم، ما نباید بحران ها را ملی کنیم چرا که باید در سطح منطقه‌ای بحران را حل کنیم.

مسئول جامعه پزشکی بسیج مستضعفین افزود: مشکلی که اکنون در بحث بحران‌ها و انسجام در مدیریت بحران داریم؛ بحران مدیریت در مدیریت بحران است که اکنون دست بسیج نسبت به دوره‌های قبلی باز نیست.

رئیس زاده در مورد نقش بسیج در امدادرسانی در زمان بروز حادثه خاطرنشان کرد: بسیج در عرصه امدادرسانی در زمان بروز حادثه و فاکتورهای منحصر به فردی که دارد یک عنصر بی بدیل است و در حوزه علمی کردن مدیریت بحران و برخورد با حوادث و بلایا نقش منحصر به فردی ایفا کرده است.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.