سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاف:

بسیج مصداق تمام عیار مردم سالاری دینی است

معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید گفت: سیج در عین‌حال که یک تشکیلات عمومی و مردمی است، یک تشکیلات تخصصی هم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا معاف معاون  تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید در بیست و هشتمین نشست شنبه های انقلاب که امروز شنبه 5 آبان ماه با موضوع بسیج و جوانان برگزار شد، گفت: هنر بسیج این است که سازمانی بروکراتیک نبوده، اما بی‌قاعده و بی‌نظم هم نیست. در دوران انقلاب اسلامی سازمان  بسیج و جهاد سازندگی هر دو این شاخصه را داشتند، اما  متأسفانه با اشتباه راهبردی دولت وقت جهاد سازندگی در دهه هفتاد منحل شد.
 
معاف تأکید کرد: بسیج در عین‌حال که یک تشکیلات عمومی و مردمی است، یک تشکیلات تخصصی هم محسوب می شود به نحوی که از تمام اقشار جامعه در آن حضور موثر دارند.

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید کشور با بیان اینکه در حال حاضر 6 لایه تئوری، ایدئولوژی، استراتژی، تاکتیکی، تکنیکی و عملیاتی در کشور وجود دارد، ادامه داد: یکی از خصوصیات بسیج این است که در هر 6 لایه فعال است و نقش به سزایی را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با نخبگان از نامه اساتید بسیجی در باب مسائل اقتصادی، تشکر کردند گفت: بسیج و بسیجیان ثابت کرده‌اند که در کشور هیچ بن‌بستی وجود ندارد و می‌توان مشکلات را با درایت حل کرد.
 
معاف با اشاره به نظام مردم سالاری دینی افزود: بسیج به عنوان مصداق تمام عیار مردم سالاری دینی شناخته شده، چراکه بسیج امروز شامل همه اقشار کشور می شود.
 
معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید کشور تصریح کرد: امروز در ایران از همه سلایق و تفکر طرفدار بسیج هستند، چون بسیج توانسته است در تمام عرصه ها به کشور کمک کند.

وی تأکید کرد: بسیج هیچ‌گاه یک حزب نبوده و نخواهد بود، بلکه یک تشکیلات مردمی است و اگر به یک حزب تبدیل شود قطعاً به مشکل خواهد خورد.

معاف با بیان اینکه تشکیلات بسیج مانند یک شبکه مویرگی در بدن عمل می‌کند گفت: بسیج یکی از بزرگ‌ترین، فراگیرترین، شامل‌ترین، پرنفوذترین و سریع‌ترین تشکیلات در کشور است.
 
معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید کشور ادامه داد: بسیج فرزند خلف انقلاب اسلامی است و همیشه در تمام عرصه‌ها پا به کار بوده و به اصل و آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار مانده و به 3 اصل جمهوری اسلامی (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) پایبند بوده است.

معاف در پایان خاطرنشان کرد: بسیج هیچ‌گاه از روی عواطف تصمیم نگرفته و نخواهد گرفت، بلکه بر اساس عقل تصمیم گرفته و عمل می‌کند؛ لذا بسیج از حیث الگوسازی یک سازمان نمونه و قابل الگوبرداری است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.