سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی قم عنوان کرد؛

سامانه های بارشی در راه است

قاضی گفت:در پایان هفته جاری آسمان قسمتی نیمه ابری پیش بینی می شود و انتظار داریم سامانه های بارشی دیگری در راه باشد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمدرضا قاضی رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی قمگفت:هوای امروز باافزایش ابر،بارش باران،رعد و برق و وزش بادهمراه است و پیش بینی می شود بارش باران اوایل غروب آغاز شود و تا فردا قبل از ظهر به صورت متناوب ادامه داشته باشد.

وی با بیان این که تقریبا برای تمام نقاط استان بارندگی خواهد داشت،افزود:انتظار داریم بارش باران در ارتفاعات بهتر باشد، هر چند مدل های هواشناسی برای شرق استان از جمله دریاچه نمک و کویر بارش های خوبی پیش بینی کرده است.

قاضی  یادآوری شد: امروز با شروع بارش های رگباری شاهد وزش باد خواهیم بود که سرعت وزش باد به صورت موقت حداکثر 50 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بارش در کویر باعث می شود پوشش گیاهی منطقه بهبود یابد و وضعیت غبارآلودگی در طول سال کمتر شود.

به گفته وی، دمای هوای امروز حداکثر به 26، فردا 13 و پس فردا به 18 درجه سانتیگراد خواهد رسید و حداقل دمای امشب 11 و فردا و پس فردا نیز هفت درجه سانتیگراد خواهد بود.

کارشناس هواشناسی قم تصریح کرد: دمای خنک و نسبتا سرد تا آخر هفته جاری در استان ماندگار است و دمای هوا نیز حداقل زیر 10 درجه و حداکثر 20 درجه سانتیگراد خواهد بود که نسبت به هفته گذشته به طور متوسط پنج تا 6 درجه خنک تر است.

وی عنوان کرد: برای فردا که سردترین روز هفته جاری است، ممکن است قبل از ظهر و ساعات ابتدایی بعدازظهر بارش پراکنده داشته باشیم که به تدریج از میزان ابرناکی کاسته می شود و برای پس فردا نیز قسمتی ابری و در برخی ساعات به صورت موقت نیمه ابری پیش بینی می شود.

وی افزود: در پایان هفته جاری آسمان قسمتی نیمه ابری پیش بینی می شود و انتظار داریم سامانه های بارشی دیگری در راه باشد.

به گفته وی، شب گذشته در ایستگاه های کهندان، دستجرد، کهک، شکوهیه، سالاریه و جمکران به ترتیب 26، 19.4، 4.6، 4.5، 3 و 2.4 میلی متر بارندگی ثبت شد.

در استان قم 124 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک، 2 ایستگاه جاده ای، 45 ایستگاه باران سنج دستی، 50 ایستگاه دیتالایر باران سنج، 10 ایستگاه اقلیم شناسی و هشت ایستگاه سطح سنجی فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن 134 تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام /ح

کاهش ۱۵ درصدی دمای قم/بارش ادامه دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.