وی با اشاره به اتمام عملیات لولهگذاری خط ۱۸ اینچی زیردریایی انتقال گاز ترش و خط ۴,۵ اینچی تزریق گلایکول از سکوی اقماری ۱۴C به سکوی اصلی ۱۴A عنوان کرد: گاز ترش استحصال شده از این سکو پس از انتقال با گاز تولیدی سکوی اصلی ۱۴A به پالایشگاههای محدوده صنعتی پارس ۲ در منطقه کنگان ارسال شده و پس از فرآیندهای پالایشی به شبکه سراسری تزریق میشود.
مسعودی با اشاره به احجام و فعالیتهای انجام شده در ساخت عرشه ۲۳۰۰ تنی ۱۴C و با یادآوری اینکه دومین عرشه دریایی فاز ۱۴ با بیشترین میزان پیشرفت ساخت (۹۶ درصد) در یارد صنعتی شرکت صدرا ساخته و به موقعیت خود در خلیج فارس منتقل شد، افزود: انجام تکنیکهای خلاقانه و پیشرفت بالای ساخت سکوی اقماری ۱۴C، زمان عملیات نصب، پیشراهاندازی و راهاندازی در دریا را به حداقل رساند.
مجری طرح توسعه فاز ۱۴، سکوی ۱۴C را نخستین سازه دریایی در طول ساخت عرشههای فراساحلی پارسجنوبی عنوان کرد که با کسب پیشرفت ساخت ماهانه ۳,۵ درصدی، رکورد بینظیری را از زمان آغاز توسعه این میدان مشترک گازی با کشور قطر بر جای گذاشته است.
وی با بیان اینکه سکوی اقماری ۱۴C همچنین موفق به کسب رکورد سریعترین زمان هوکآپ (اتصال سکو و تجهیزات جانبی به چاهها) در کمتر از ۱۵ روز شده است، به میانگین بازه زمانی ۴۵ روزه هوکآپ عرشههای دریایی پارس جنوبی در گذشته اشاره کرد و گفت: با تلاش بیوقفه گروه کارفرما و شرکت صدرا و با اجرای تکنیکهای نوین لیزر اسکن که پیش از این در یارد صنعتی بندرعباس انجام شده بود، این زمان به کمتر از یکسوم کاهش یافت و موفق شدیم به کسب رکورد قابل تأملی در حوزه پارس جنوبی و حتی در صنعت فراساحل ایران و دنیا دست یابیم.
مسعودی برنامهریزی دقیق و مستمر برای حضور ناوگان شناورهای مربوط به حمل و استقرار بیش از ۳۰۰ نفر از پیمانکاران و ارسال کالاها و پشتیبانی تجهیزات مورد نیاز برای انجام عملیات در بخش فراساحلی این طرح را از دیگر عوامل تسریع در زمان نصب، پیشراهاندازی و راهاندازی این سکو عنوان و اظهار کرد: با ورود دومین سکوی گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی به چرخه تولید، نیمی از اهداف توسعه این طرح بزرگ ملی در بخش فراساحل محقق شد.
انتهای پیام/