سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ مطرح کرد؛

۵ برابر میانگین دنیا، مهندس بیکار در ایران وجود دارد

هاشمی گفت: هنوز از دانشگاه‌های نسل چهارم عقب هستیم و پنج برابر میانگین دنیا مهندس بیکار داریم، اما وظیفه خود می‌دانیم به حل چالش‌های کشور بپردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی عباسی معاون فناوری پارک علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی در نشست خبری که امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد با اشاره به تفاوت این مجموعه با دیگر پارک‌ها گفت: این پارک به صورت تخصصی کار می‌کند، مراکز شکوفایی بسیاری در کنار پارک ایجاد شده‌ است و هر کسی که علاقه به فناوری‌های فرهنگی و هنری داشته باشد می‌تواند وارد این پارک شود.

معاون فناوری پارک علم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی ادامه داد: برای ورود به سایر پارک‌ها باید دانش لازم را داشته باشید اما در این پارک صرف علاقمندی به موضوعات فرهنگی و هنری کفایت می‌کند و هر فردی که علاقمند به موضوعات هنری باشد می‌تواند در آن وارد شود و مرحله به مرحله رشد و ایده را پشت سر بگذارد.

برگزاری اولین دوره کارورزی تخصصی صنایع فرهنگی

وی با بیان اینکه برای ورود به مرحله شکوفایی سه ماه زمان لازم است اظهار کرد: هر فردی که وارد پارک می‌شود به مدت یک تا سه ماه باید مرحله شکوفایی را  گذرانده و پس از آشنایی با کلیات صنایع خلاق، در مراکز رشد پارک ها مستقر شود.

عباسی درباره دوره کارآموزی پاک صنایع نرم و فرهنگی گفت: 40 نفر در دو گروه 20 نفره و در 138 ساعت و به مدت 7 هفته گروه نظری و علمی را پشت سر  می‌گذارند.

معاون فناوری پارک علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به همایش تخصصی صنایع نرم و فرهنگی گفت: امسال همایش تخصصی صنایع فرهنگی با همکاری معاونت علمی در اسفند ماه برگزار می‌شود، همچنین برای برگزاری دوره‌های کارآموزی اولویت ابتدا با دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ و سپس با سایر دانشجویان است.

در ادامه مراسم سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به پارک صنایع نرم و فرهنگی گفت: ایده این پارک از دو سال پیش مطرح شد و جهاد دانشگاهی به دنبال داشتن دانشگاه‌های نسل سوم است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: هر چند هنوز از بسیاری دانشگاه‌های نسل چهارم عقب هستیم و 5 برابر میانگین دنیا مهندس بیکار داریم وظیفه خود می‌دانستیم تا به کمک این پارک به حل چالش‌های این کشور بپردازیم.

هاشمی درباره چگونگی ایجاد کسب و کار برای دانشجویان اظهار کرد: به کمک بسترسازی مناسب و مجموعه پارک می‌توان دانشجوها را به سمت بازار کار و ایجاد اشتغال سوق داد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.