سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنت یلن: انتقاد‌های ترامپ از بانک مرکزی ثبات اقتصادی آمریکا را به خطر می‌اندازد

رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد انتقاد‌های شدید ترامپ از بانک مرکزی باعث از بین رفتن ثبات اقتصادی و اجتماعی در کشور می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، «جنت یلن»، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) اعلام کرد که انتقادهای علنی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا علیه بانک مرکزی این کشور «ثبات اقتصادی و اجتماعی» آمریکا را به خطر می اندازد.

جنت یلن در گفتگو با فایننشال تایمز اعلام کرد: چنین اقدامی از سوی ترامپ می تواند باعث کاهش اعتماد به این سازمان شود. انتقادهای ترامپ مشروعیت اینگونه سازمانهایی که مردم از گذشته به آنها اعتماد داشته اند را زیر سؤال می برد. من فکر می کنم که در نهایت هم باعث از بین رفتن ثبات اجتماعی و اقتصادی می شود.

وی در ادامه افزود: این مسئله فقط مربوط به بانک مرکزی نمی شود، بلکه دیگر نهادهای آمریکا مثل اف بی آی –که ترامپ بارها آن را هدف حملات لفظی قرار داده است—را هم شامل می شود و مردم به صورت جدی اعتماد خود به بانک مرکزی را از دست می دهند. از دست دادن کامل اینگونه نهادها که دارایی آمریکا و جهان محسوب می شوند، نگران کننده است.

جنت یلن اوایل سال 2018 میلادی از سمت خود به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا کناره گیری کرد. وی 4 سال در این سمت خدمت کرد. پیش از پیروزی ترامپ، بسیاری بر این باور بودند که او برای دوره بعدی هم رئیس بانک مرکزی باقی خواهد ماند؛ این در حالی است که ترامپ تصمیم گرفت شخص دیگری را به جای او برگزیند.

بانک مرکزی در سه سال گذشته 8 بار نرخ بهره را افزایش داده است که 3 مورد این افزایش ها در سال 2018 رخ داده است. ترامپ هم که از جمله مخالفان سرسخت افزایش نرخ بهره بوده است، به تازگی بانک مرکزی آمریکا و رئیس آن «جروم پاول» را هدف حملات لفظی قرار داده است. ترامپ اخیرا در یک مصاحبه با وال استریت ژورنال، از پاول و سیاست های او به عنوان بزرگترین خطر برای اقتصاد آمریکا نام برد.

او در این خصوص گفت: من فقط می گویم از دست بانک مرکزی ناراحتم چون نرخ بهره در دوره اوباما صفر بود. هر بار که ما کار بزرگی می کنیم، رئیس بانک مرکزی نرخ بهره را بالا می برد. به نظر می رسد که پاول از افزایش نرخ بهره خوشحال می شود.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به انتقاد از جروم پاول پرداخته است که خودش او را برای ریاست بانک مرکزی آمریکا انتخاب کرده بود. جروم پاول پیشتر اعلام کرده است که او و مقامات بانک مرکزی آمریکا هرگز اجازه نمی دهند شکایت های مکرر ترامپ بر تصمیم گیری های آنها درباره نرخ بهره تأثیر بگذارد.


انتهای پیام/

هشدار مقام سابق آمریکایی درباره خطرات انتقادهای ترامپ از بانک مرکزی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.