سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان؛

۴۷ هزار زائر پاکستانی خدمات بهداشتی دریافت کردند

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: ۴۷ هزار زائر پاکستانی عازم کربلای معلی از ۲۲ مهر تاکنون در مرز میرجاوه خدمات بهداشتی رایگان دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی زاهدان؛ دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: نیرو‌های بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان همزمان با اربعین با توجه به ورود تعداد زیادی از زائران پاکستانی به استان خدمات رسانی مطلوب به این زائران را در دستور کار قرار داده اند.

وی افزود: در این راستا انجام فعالیت‌های مستمر بهداشتی، خدمات ویزیت سرپایی، تزریقات، پانسمان، دندانپزشکی، مامائی و داروخانه در پایگاه سلامت واقع در پایانه مرزی میرجاوه ارائه می‌شود و چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه داروخانه سیار نیز در این محل مستقر شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از اول مهرماه همزمان با محرم تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر زائر پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه و زائرسرای امام رضا (ع) خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۳۵ نفر از زائران اربعین حسینی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بستری شده اند که ۱۰ نفر از این عزیزان در سانحه تصادف در خاک پاکستان دچار مجروحیت شده بودند.

هاشمی شهری خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را افتخار و سعادتی بزرگ عنوان کرد و افزود: تا ورود آخرین نفر از زائرانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند و تا زمان برگشت آنان به کشورشان تیم‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرز میرجاوه حضور دارند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت داوطلبان برای ارائه خدمات آموزشی، مراقبتی و بهداشتی و کمک گرفتن از خود زوار در قالب داوطلب سلامت از ابتکارات ارزشمندی است که توسط همکاران حوزه بهداشت انجام شده است.

انتهای پیام/پ

اجتماع بزرگ زوار اربعین حسینی

برچسب ها: اربعین ، اربعین 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.