سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بررسی مشکلات 150 خانوار مددجو از طریق طرح همیار مددکار در سال 96

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران گفت: در سال 96 در قالب طرح همیار مددکار مشکلات 150 خانوار تحت حمایت را بررسی و نسبت به رفع آن، اقدامات لازم را انجام دادیم.

علی کریمی اصل معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به معرفی طرح همیار مددکار پرداخت و اظهار کرد: طرح همیار مددکار یکی از طرح‌های حمایتی کمیته امداد است که در آن قائم مقامان، معاونان، مدیران و روسای اداره کل (دفتر استان) به منازل مددجویان سر می‌زنند و از نزدیک مشکلات و خواسته‌های آن‌ها را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 95 و با عنوان طرح مددکار علوی آغاز به کار کرده است، ادامه داد: در این طرح، خانواده‌های دارای مشکلات حاد معرفی و هر کدام از مسئولان کمیته امداد استان تهران با حضور در منزل 14 مددجو از نزدیک با آن‌ها دیدار و ضمن دلجویی از آنان، نسبت به رفع مشکلات مددجویان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه طرح همیار مددکار در سال جاری از مهرماه آغاز شده است، بیان کرد: در سال گذشته مشکلات و خواسته‌های 150 خانوار مددجو بررسی و مرتفع شد.

کریمی به مهم‌ترین اقداماتی که برای رفع مشکلات مددجویان انجام شده است، اشاره کرد و افزود: اشتغال، مشاوره، ودیعه مسکن، کمک‌های درمانی، کمک‌های موردی، جذب حامی برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، تعمیرات منزل، سبد کالا و بسته‌های حمایتی از جمله اقدامات کمیته امداد استان تهران برای خانوارهای دارای مشکل بوده است.

وی هدف از برگزاری این طرح را شناسایی نیازها و مشکلات خانوارهای مددجو، توانمندسازی، رفع نیازهای اولیه و اساسی، ارائه راهکار، پیشنهاد و کمک به مددکار برای خدمات رسانی بهتر به نیازمندان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر طرح همیار مددکار در استان تهران و مازندران به عنوان نمونه اجرا می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران در پاسخ به اینکه اولویت برای انتخاب مددجویان در طرح همیار مددکار چیست؟، گفت: مسئولان با مددکاران مصاحبه می‌کنند و مددکاران افرادی را که مشکلات بیشتری دارند، برای این طرح انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.