سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسنامه‌دار شدن ۸۳ موکب در سطح استان کرمانشاه

جانشین ستاد اربعین در بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از شناسنامه‌دار شدن ۸۳ موکب در سطح استان کرمانشاه خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسینی جانشین ستاد اربعین در بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از شناسنامه‌دار شدن ۸۳ موکب در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ظرفیت اسکان برای ۵۰ هزار زائر اربعین در کرمانشاه فراهم شده است.

وی درباره آخرین وضعیت موکب‌های استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۸۳ موکب در سطح استان مجوز فعالیت گرفته اند که از این تعداد ۶۱ موکب در شهرستان کرمانشاه و مابقی در سایر نقاط است.

وی ادامه داد: هشت موکب در کنگاور، شش موکب در اسلام‌آبادغرب، چهار موکب در بیستون، دو موکب در صحنه و دو موکب در سنقر وکلیایی پذیرای زوار است.

جانشین ستاد اربعین در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تعداد موکب کرمانشاهیان در خارج از مرز و مسیر نجف به کربلا را نیز ۱۴ مورد اعلام کرد که سه موکب از این تعداد در زمینه بهداشت و درمان فعالیت دارند.

حسینی با بیان اینکه موکب‌ها ارائه خدمات متفاوتی به زوار دارند و علاوه بر تغذیه تعدادی از آن‌ها در زمینه اسکان نیز فعالیت دارند، عنوان کرد: در موکب‌ها ظرفیت اسکان ۱۸ هزار نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به ظرفیت اسکانی که در خارج از موکب‌ها نیز فراهم شده، یادآور شد: در مجموع ظرفیت اسکان ۵۰ هزار نفر در هر شب را در کل استان داریم.

جانشین ستاد اربعین در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه میزان مراجعه به موکب‌ها برای تغذیه و اسکان را طی روز‌های مختلف متفاوت دانست و عنوان کرد: در روز‌هایی که شرایط جوی مهران نامناسب بود ۲۵ هزار زائر در بخش‌های مختلف استان جاگیر شدند و در کرمانشاه ماندند.

حسینی از ادامه فعالیت موکب‌ها تا پایان ایام برگشت زوار اربعین خبر داد .

 

 

انتهای پیام/د

ظرفیت اسکان برای ۵۰ هزار زائر اربعین در کرمانشاه فراهم شده است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زائر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.