سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نشست شورای امنیت درباره سوریه؛

دی میستورا: دمشق با دخالت سازمان ملل در انتخاب اعضای کمیته قانون اساسی مخالفت کرد

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اوضاع سوریه برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اوضاع سوریه با حضور استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه برگزار شد.

دی میستورا گزارشی از روند سیاسی بحران سوریه در اختیار این شورا قرار داد. دی میستورا در این جلسه گفت ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه با ایفای نقش سازمان ملل در انتخاب اعضای کمیته قانون اساسی موافقت نکرد.

وی افزود: نکته دیگر این که کمیته قانون اساسی از دولت سوریه و مخالفان و نمایندگان جامعه و نیز سران قبایل و افراد مستقل و زنان تشکیل خواهد شد و مشارکت اقلیت های دینی در سوریه در این کمیته نیز باید مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: کشورها غربی که به دروغ برای اوضاع ادلب اشک تمساح می ریزند و به بهانه حمایت از غیرنظامیان در این شهر تهدیداتی هم مطرح کرده اند، در برابر حمله افراد مسلح در ادلب به افراد غیرنظامی بی دفاع در حلب هیچ اقدامی نکردند. این حملات صبح روز چهارشنبه بیست چهارم همین ماه صورت گرفت که به شهادت و زخمی شدن دهها نفر انجامید. هیچ کس حتی فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه یا دبیرکل سازمان ملل و هیچ کس دیگر در این شورا به حملات گروه های تروریستی مسلح که از ادلب انجام شد واکنشی نشان ندادند.

جعفری تاکید کرد: ادلب از مناطق ارزشمند سوریه است و مصمم هستیم آن را آزاد کنیم. این فرصت را فراهم کردیم که فعالیت ها و تلاش های سیاسی و دیپلماتیک انجام شود اما بر اساس قوانین بین المللی حق ماست که ادلب را به طور کامل آزاد کنیم. دولت سوریه اجازه نخواهد داد ادلب به تورا بورای جدید (غارهای گروه های تروریستی در افغانستان) تبدیل شود. اجازه چنین چیزی نخواهیم داد و نخواهیم گذاشت ادلب به مخفیگاه جدیدی شبیه تورابورا برای تروریست ها تبدیل شود. تردیدی در این نیست.

انتهای پیام/ 

نشست شورای امنیت درباره سوریه

برچسب ها: سازمان ملل ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.