سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرمان؛

راهپیمایی اربعین یک دانشگاه است

امام جمعه کرمان راهپیمایی اربعین را یک دانشگاه خواند و گفت: در این دانشگاه حق‌گرایی، حقیقت‌گویی، فداکاری و .. حرف اول را می‌زند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ی کرمان با اعلام اینکه مسئله فرهنگی یکی از بسترهایی بود که قیام عاشورا را رقم زد، گفت: در این تفکر تلاش می‌کردند مردم را در اتفاقات بدون اختیار جلوه داده و اختیار آنها را برای ساختن آینده خود بی‌معنی و آن را تنها برای خداوند می‌دانستند و این مردم را از دین دور می‌کرد که در زمان معاویه و یزید اوج این تفکر بود.

وی افزود: بر این اساس بر مردم القاء می‌کردند که انتخاب حاکمان خواست و  مشیت الهی است و این جلوی اعتراض مردم را می‌گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی یکی از فلسفه‌های قیام امام حسین(ع) را برای مقابله با این تفکر دانست و تصریح کرد: این تفکر بشریت را در طول تاریخ به سمتی کشیده بود که جهالت و نادانی را القاء می‌کرد.

وی قداست‌زدایی را یکی دیگر از مسائل و دلایل دشمنان اسلام برای مبارزه با امام حسین(ع) اعلام کرد و یادآور شد: آنان می‌دانستند که اهل بیت پیامبر در میان مردم و در ذهن و فکر آنان، از احترام‌ زیادی برخوردارند، پس در پی آن افتادند که قداستی که در ذهن مردم بود را از بین برده و راه را برای اتفاقات نامبارک باز کنند.

امام جمعه کرمان گفت: آنان تا حدود زیادی موفق شدند، بدین ترتیب، ارزش‌ها جای خود را به ضد ارزش‌ها داد و با ظرفیتی که در اختیار داشتند خاندان رسول‌الله(ص) را خارجی معرفی کردند، این در حالیست، بسیاری از آنان، همان ها بودند که آب وضوی پیامبر را به عنوان تبرک بر می داشتند، صدای فرزند ایشان را شنیدند اما کمک نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: امروز هم کسانی تلاش می‌کنند تا غیرت و خشم انقلابی مردم را از بین ببرند، پس باید به شدت مراقب بود و جلوی آن ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی ‌سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش به هفته کتاب اشاره و تصریح کرد: علم و گسترش اندیشه‌های نو و به وجود آمدن افکار بلند، نیازمند کتاب و کتابخوانی است که فرهیختگان باید برای ترویج آن تلاش بیشتری داشته باشند.

وی به اعتراض امام خمینی(ره) به کاپیتولاسیون اشاره کرد و یادآور شد: پذیرفتن این گونه لوایح یعنی غیرت دینی کشور را نشانه گرفتن، که متاسفانه در ایران این اتفاق رقم خورد و امام نیز به صورت  قهرمانانه با یک افشاگری به موقع، در مقابل آن ایستادند و روند انقلاب را طور دیگری پیش برد و بعد از سال‌ها مبارزه و فداکاری به پیروزی رسید.

وی درباره ی قتل خبرنگار عربستانی در سفارت این کشور نیز گفت: دنیا در مقابل این موضوع سکوت کرده و اگر چیزی هم به صورت کوتاه عنوان می‌کند، برای این است که تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته که البته به جایی هم نخواهد رسید چراکه برای اولین بار نیست این اتفاق می افتد، مگر این کشور یمن را هر روز به خاک و خون نمی‌کشد؟ دنیا در مقابل آن هر روز سکوت می‌کند، با این نکته هم کنار آمده و سکوت می‌کند چراکه منافع خود را در آن می‌بیند.

امام جمعه کرمان با قدردانی از خدمات دست‌اندر کاران اربعین حسینی افزود: این اقدام در زمانی رقم می‌خورد که دشمن با همه دستگاه‌ها و امکاناتش در تلاش است، فکر عاشورایی را از میان ببرد، این در حالیست که اگر همه اندیشه‌های جهان اسلام در کنار هم مانند جسم‌ها قرار بگیرند، و در مقابل استکبار بایستند، دریایی به وجود خواهد آمد و دشمنان را از میان خواهد برد.

وی تصریح کرد: متأسفانه دشمن در تلاش است، مردم ایران و عراق که متولیان این حرکت باشکوه هستند را در مقابل یکدیگر قرار داده و راهپیمایی اربعین را کم‌ رنگ کند.

نماینده ولی فقیه در استان، راهپیمایی اربعین را یک دانشگاه خواند و گفت: در این دانشگاه حق‌گرایی، حقیقت‌گویی، فداکاری و .. حرف اول را می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی ‌سلیمانی تأکید کرد: در واقع آنچه که در پیاده‌روی می‌بینید، دستاوردی است که خون شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم از کشورهای اسلامی رقم زده‌اند.

انتهای پیام/ب

خطبه های نماز جمعه کرمان در 4 آبان 97

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.