سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحصیل ۴۸۰ هزار دانش آموز خارجی در ایران/ جهانگیری به ماجرای تامین ارز مدارس خارج از کشور وارد شد

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از تحصیل ۴۸۰ هزار دانش آموز خارجی در ایران خبر داد.

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فعالیت مدارس ایرانی خارج از کشور اظهار کرد:‌ امسال علی‌رغم محدودیت‌ها از اول مهر سال تحصیلی را در مدارس خارج از کشور شروع کردیم اما به دلیل کاهش نیروی انسانی از نیروهای محلی و دانشجویان ایرانی به عنوان معلم بهره‌ گرفتیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا بخشی از آموزش‌ها در مدارس خارج از کشور را از طریق سامانه مجازی پیش ببریم تا در فرایند کیفیت آموزشی به دانش آموزان این مدارس خدشه‌ای وارد نشود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره روند فعالیت مدارس ایرانی در کشورهای عربی گفت: در کشورهای عربی هم مشکلی برای فعالیت مدارس نداشتیم و همچنین برای مدرسه تعطیل شده شارجه که سال گذشته به وقوع پیوست در حال رایزنی هستیم تا طی سال تحصیلی آینده پذیرای دانش‌آموزان باشد.


بیشتر بخوانید: جزئیات پلمپ مدرسه ایرانی در شارجه امارات 


کریمی با اشاره به اینکه تغییرات قیمت دلار بر بودجه این سازمان تاثیر داشته است، گفت: برای جبران این کسری با دولت مکاتبه انجام دادیم و بر این اساس متناسب با افزایش قیمت ارز، تأمین مالی درخواست کردیم که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور این موضوع را به سازمان مدیریت اعلام کرده و مقدمات کار فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بودجه اولیه مرکز بین‌الملل 70 میلیارد تومان معادل 40 میلیون یورو بود، اظهار کرد: نوسانات قیمت ارز نیاز ما را به بودجه 2 برابر کرده است که اکنون در حال تأمین اعتبار مبلغ مورد نیاز هستیم.

افزایش 30هزار نفری جمعیت دانش آموزی اتباع خارجی در کشور

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره وضعیت تحصیل اتباع خارجی در کشور گفت:‌ طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر کودک ساکن ایران که به سن مدرسه می‌رسد باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرد، بر همین اساس تحصیل اتباع خارجی را به طور ویژه در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: سال گذشته پوشش تحصیلی حدود 450 هزار نفر بود که امسال این آمار به 480 هزار دانش‌آموز افزایش پیدا کرده است یعنی علی‌رغم محدودیت‌ها ظرفیت دانش‌آموزی بیشتری را تحت پوشش گرفتیم و روند ثبت‌نام با هماهنگی وزارت کشور پیش رفته است.

کریمی درباره تأمین اعتبار پوشش تحصیلی اتباع خارجی گفت: برای تأمین اعتبار و مسائل مالی به کمک کم جوامع بین‌المللی اعتراض داریم و مبالغ هزینه شده برای این دانش‌آموزان بیش از کمک‌های بین‌المللی است.

هزینه هزار میلیارد تومانی برای پوشش تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه با کمیساریای پناهندگان و آژانس‌های بین‌المللی تعامل خوبی برقرار کردیم، تصریح کرد: به دنبال افزایش تعاملات با این مجامع بین‌المللی همچنین سازمان‌های مردم نهاد دیگر هستیم تا میزان کمک‌ها برای پوشش تحصیلی اتباع تأمین شود.

وی بیان کرد: اکنون هزار میلیارد تومان هزینه پوشش تحصیلی اتباع خارجی می‌شود اما میزان کمک‌ها کمتر از سه درصد این مبلغ است.

کریمی بیان کرد: بخشی از دلایل کمک نکردن مجامع بین المللی به پوشش تحصیلی اتباع خارجی در کشور به جهت فشارهای کشورهای غربی است  و این موضوع در حالی است که بعضی کشورهای با پوشش تحصیلی کمتر اعتبارات بیشتری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
به افغانی میگن خارجی ؟؟؟
مگه مهمه
۰۷:۲۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
این ۴۸۰هزارنفرافغان هستن هم شغل وکارازماگرفتین هم امکانات کشور ماخودمون مدرسه کم داریم امکانات نداریم مدارس هرماه هزینه کاغذوچاپ سوال ازمامیگیرن بعد واسه دیگران امکانات داریم