سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل آموزش و پرورش تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ممنوعیت دریافت وجه از خانواده‌ها برای پرداخت آب، برق و گاز مدارس

باقری گفت: هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان شده است و هیچ وجهی بابت پرداخت آن نباید از خانواده‌ها اخذ شود.

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت پرداخت هزینه آب و برق و گاز مدارس با توجه به معافیتی که برای مدارس دولتی به وجود آمده است، اظهار کرد: طبق مصوبه قانون بودجه 97 هزینه آب، برق و گاز مدارس دولتی متوسط با الگوی مصرف رایگان خواهد بود؛ بنابراین مدارس هیچگونه مبلغی برای این موضوع پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این قانون از اول فرودین 97 ضمانت اجرایی پیدا کرده است، ادامه داد: با وجود این مدارس با قبض‌های آب، برق و گاز و همچنین قطعی آن در صورت پرداخت نکردن مبالغ مواجه شدند.

از مهر 97 هیچ قبضی برای مدارس وجود نخواهد داشت

مدیر کل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: این موضوع را از طریق مراجع ذیربط پیگیری کردیم و در نهایت دستورالعمل اجرای آن اعلام شد بنابراین از مهر 97 هیچ قبضی برای مدارس وجود نخواهد داشت و هرگز قطعی آب و برق و گاز ناشی از پرداخت نشدن این قبوض نداریم.

باقری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خانواده‌ها الزام به پرداخت وجهی برای هزینه آب، برق و گاز مدارس خواهند داشت یا خیر، گفت: با توجه به قانون موجود هرگز چنین اقدامی از سوی مدرسه مجاز نیست چرا که هیچگونه وجهی برای قبوض پرداخت نمی‌شود.

گفتنی است معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز سال گذشته در مجلس به تصویب رسید و قرار بر این بود از ابتدای سال 97 اجرایی شود اما به دلیل فرایند اداری و تهیه دستورالعمل آن این کار به تأخیر افتاد ولی از 27/06/97 دستورالعمل آماده و به استان‌ها ابلاغ شد تا طبق جدول الگوی مصرفی که برای هر منطقه تعیین شده است هزینه آب، برق و گاز مدارس تأمین شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
هنوز که هنوزه برای مدارس قبض قطع آب و برق میاد دوستا دارین بگین براتون اپلود کنم