سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین فضانورد پاکستانی تا سال ۲۰۲۲ به فضا سفر می‌کند

وزیر اطلاع رسانی، میراث ملی و رسانه‌های پاکستان در خبری اعلام کرد که نخستین شهروند پاکستانی، سال ۲۰۲۲ با پشتیبانی و کمک علمی و فناوری دولت چین، به فضا سفر می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «حسین فواد چودری» با اعلام مصوبه اخیر کابینه فدرال پاکستان گفت: توافقنامه همکاری بین کمیسیون تحقیقاتی فضا و لایه های بالای جو (SUPRACO) و یک شرکت چینی در این موضوع امضا شده است.

وی اضافه کرد: این سفر، نخستین مأموریت فضایی پاکستان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، دولت پاکستان چهاردهم تیرماه امسال نیز دو ماهواره تحقیقاتی به نام های 'PRESS1' و'PakTES-1A ' را با کمک یک فروند موشک پرتاب ماهواره متعلق به چین، در مدار کره زمین قرار داد.

ماهواره تحقیقاتی کنترل از راه دور ' پرس 1 '، کاملا در داخل این کشور طراحی و ساخته شده و وزن آن 285 کیلوگرم است و با کمک این ماهواره ها، تحقیق در زمینه های جغرافیایی، شرایط اقلیمی و آب و هوا توسعه می یابد.

کمیسیون تحقیقاتی فضا و لایه های بالای جو (SUPRACO) پاکستان، با همکاری چین این دو ماهواره سنجش از دور را به فضا پرتاب کرد.


بیشتربخوانید:فیلمی جالب از زندگی فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی 


اهمیت پرتاب این ماهواره برای پاکستان از این روست که «پرس ۱ » جزو معدود ماهواره‌های جهان است که قابلیت کنترل از راه دور دارد.

ماهواره پرس 1 با کمک موشک به فضا پرتاب شد که با استفاده از آن‌ها با هزینه کمتر می‌توان مسائل جوی را بررسی و عکس‌های دقیق ماهواره‌ای تهیه کرد.

پاکستان در دهه ۹۰ میلادی با فرستادن ماهواره بدر ۱ به فضا توانست، نخستین کشور اسلامی باشد که از تکنولوژی ماهواره استفاده می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نخستین فضانورد پاکستانی سال 2022 به فضا سفر می کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۱۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
بعدا اقایون برنامه هوا فضای ایران رو تعطیل کردند .