سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جلسه رهاسازی آب شبکه مارون جهت کشت کلزا

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: اولین جلسه هماهنگی رهاسازی آب شبکه مارون جهت کشت کلزا برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهرداد میرسالاری، مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز بیان داشت: جلسه ای در خصوص برنامه رهاسازی و نحوه بهره برداری از آب پایه رودخانه  مارون با میزبانی معاونت بهره برداری  شبکه مارون( مهندس صناعی) و طاهری مدیر سد انحرافی جايزان و فجر و حضور اینجانب و کاظمی مدیر جهادکشاورزی آغاجاری و طیبی معاون فنی جهادکشاورزی امیدیه درمحل سد انحرافی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه با توجه به کاهش ذخیره سد مخزنی مارون و عدم امکان بهره برداری از آن و از سویی ضرورت انجام کشت های پاییزه به خصوص رعایت برنامه زمانی کشت کلزا،  پس از بحث و تبادل نظر، نحوه رهاسازی و نوبت بندی آب برای اراضی هر 3  شهرستان  برای ماخار و کشت کلزا مورد توافق قرار گرفت.

میرسالاری بیان داشت: مقرر گردید با رعایت نوبت بندی سهمیه آب برای هرشهرستان پس از معرفی کشاورزان براي انعقاد قراداد آب از روز یکشنبه مورخ 97/8/6  آب درکانال ها رها سازی شود.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز عنوان کرد: در این برنامه با توجه سطوح اراضی بالادست( جایزان و روستاهای  آغاجاری) و پایین دست(بخش سلطان آباد ) توافق شد به ترتیب به صورت ۴ روز به ۳ روز نوبت بندی بهره برداری از سهمیه آب رعایت گردد.

وی در پایان گفت: ضمناً  برنامه تامین آب کشت گندم متعاقباً طبق تصمیم گیری مدیریت بحران و شورای برنامه ریزی آب استان اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/م

توسعه کشت کلزا  با آب سد مارون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.