سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

60 درصد از جمعیت کرمان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: حدود 60 درصد از جمعیت این استان در قالب روستاییان، عشایر، کارکنان دولت و سایر اقشار زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در همایش بیمه سلامت که در آخرین روز از هفته سلامت برگزار شد، بیان داشت: ماهانه ۴۸ میلیارد تومان گردش مالی برای خرید خدمات در بیمه سلامت استان کرمان هزینه می شود.

وی افزود: سامانه اپلیکیشن موبایلی که در کرمان به صورت پایلوت در حال اجرا بود اکنون به سایر استان های کشور نیز تعمیم داده شده است.

جعفری تصریح کرد: بیش از 12 خدمت حوزه درمان در اپلیکیشن موبایلی به بیماران ارائه می شود و روزانه بیش از 250 نوبت پزشکی در این سامانه ثبت می شود.

اجرای طرح حذف دفاتر بیمه در استان کرمان

وی به اجرای طرح حذف دفاتر بیمه در استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در زمینه کاغذ، اطلاعات بیماران نیز با سرعت و دقت بیشتری در اختیار کادر درمانی قرار می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان داشت: 10 درصد از جمعیت استان، دارای چند دفترچه بیمه هستند که یکی از برنامه های سازمان حذف همپوشانی ها است.

جعفری گفت: چالش هایی که هنوز در حوزه بیمه سلامت باقی مانده و حل نشده باید از طریق رسانه به گوش مسئولان برسد تا در راستای رفع آن برنامه ریزی و تلاش شود.

حنان حاج محمودی، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران نیز گفت: 12 دارو شیمی درمانی مبتنی بر راهنمای بالینی که حدود 35 بیماری را پوشش می دهد از ابتدای امسال در سامانه تایید خدمت این سازمان وارد و ثبت شده است.

وی افزود: حدود 8 میلیارد تومان هزینه بیمه سلامت در بخش شیمی درمان علی رغم اینکه امسال افزایش قیمت زیادی هم داشتیم، پرداخت شده است.

63 هزار بیمار خاص کشور نشان دار هستند

حاج محمودی تصریح کرد: اکنون فقط 63 هزار بیمار خاص کشور نشان دار هستند اما اگر به سمت نشان دار شدن تمام خدمات و بیماری ها حرکت کنیم دیگر نیازی به نشاندار شدن دفاتر بیمه نیست و خدمات بهتر به دست بیماران می رسد.

وی یادآور شد: بیمه سلامت در زمینه درمان بیماران خاص بیش از هزار میلیارد تومان برای 63 هزار بیماری در سال هزینه می کند.

حاج محمودی گفت: احتمالاً بیمه سلامت مجبور شود قیمت تفاوت نرخ ارز را هم به داروخانه ها پرداخت کند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سال های گذشته برخی از بودجه ها تجمیع می شد، افزود: یارانه دارو نیز که توسط وزارت بهداشت به سازمان های بیمه گر ابلاغ می شد از طریق بیمه سلامت به داروخانه ها می رسید.

حاج محمودی تصریح کرد: سال گذشته حدود 15 میلیارد تومان فقط از محل یارانه دارو هزینه کردیم و موجب شد یارانه دارویی ما به دست بیماران برسد و هدفمندتر شود.

وی یادآور شد: بیمه سلامت برای 570 بیمار متابولیک حدود 40 میلیارد تومان در سال هزینه می کند که با مکانیزه شدن، می توان اثربخشی خدمات را مقایسه کرد.

حاج محمودی بیان داشت: تمام بیمارستان های دانشگاهی به ورژن 2 استحقاق سنجی متصل هستند و حدود هزار و 700 بیمار دیالیز صفاقی در کشور وجود دارد که باید برای این افراد در سامانه امید پرونده تشکیل شود تا خدمات را ماهانه در منزل دریافت کنند.

کرمان در شاخص های بیمه سلامت رتبه نخست را دارد

وی گفت: کرمان در بسیاری از شاخص های بیمه سلامت رتبه نخست را دارد و این به دلیل سامانه الکترونیکی است که در این استان در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت از بدو تاسیس هر ساله یکسری اقدامات مهم کشوری بخش سلامت را عهده دار است لذا بیمه روستاییان، صندوق خویش فرمایان با بستری شهری و پوشش بیمه تعداد زیادی از اتباع بیگانه را در دست انجام دارد.

حاج محمودی تصریح کرد: امسال اهداف راهبردی سازمان، 2 هدف مهم الکترونیکی شدن و ارائه خدمات تخصصی را دنبال می کند.

پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: با وجود افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و دارو، تمام تلاش ما بر حل مشکل تامین منابع دارویی کشور است.

وی به برگزاری نشست شورای هماهنگی عالی اقتصادی قوا با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این جلسه با حضور سران قوا تشکیل شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع برداشت منابع ارز صندوق توسعه ملی برای اقداماتی که حوزه ماموریت های صندوق توسعه ملی نیست در نشست عالی شورای هماهنگی مطرح شد، چرا که نیازمند آن بود تصمیمی فراتر از قانون برای آن گرفته شود و اساس آن مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی هم قرار گیرد.

پورابراهیمی یادآور شد: این مهم در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا بحث شد و مورد موافقت قرار گرفت و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این مهم را تایید کردند لذا بخشی از منابع صندوق توسعه ملی برای رفع مشکل حوزه دارو و درمان بیماران قرار گرفت.

وی گفت: حوزه سلامت هیچ گاه تعطیل بردار نیست، چرا که با جان انسان ها مرتبط است لذا ارکان نظام و حاکمیت مصمم است تا خدمات به نحو مطلوب به جامعه ارائه شود.

پورابراهیمی افزود: اقدامات بیمه سلامت در کشور و استان کرمان به دلیل مسیر حرکتی که برای این مهم فراهم شده بسیار امیدوار کننده است لذا باید این نوع خدمات رسانی تکمیل و استمرار پیدا کند.

حدود یک میلیون و 800 هزار کرمانی زیر پوشش بیمه سلامت

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره جمعیت بیش از سه میلیون نفری استان کرمان تصریح کرد: حدود یک میلیون و 800 هزار نفر، یعنی چیزی حدود 60 درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد و از خدمات این نهاد با بودجه سالانه بیش از 600 میلیارد تومان استفاده می کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت در زمینه بیمه سلامت پیشگام است یعنی برای عمل به تعهداتش یارانه پرداخت می کند.

وی با تاکید بر اجرای برنامه های پژوهشی و غربالگری در زمینه پیشگیری از بیماری ها گفت: باید با جلوگیری از بیمار شدن مردم از بروز هزینه ها نیز جلوگیری کرد لذا در این صورت بیمه سلامت بهتر می تواند ارائه خدمات کند.

همپوشانی بیمه ای یکی از مشکلات بخش سلامت

پورابراهیمی، پیشگیری از بیماری ها را بر درمان مقدم دانست و افزود: باید کانون های مرتبط با بیماری ها را شناسایی و از بروز بیماری ها پیشگیری کرد.

وی به همپوشانی بیمه ای به عنوان یکی از مشکلات بخش سلامت اشاره و تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه تکلیفی برعهده سازمان های بیمه ای است که بر اساس آن همه افراد باید از کد یونیک استفاده کنند تا همپوشانی از بین برود.

درپایان این همایش از کارکنان نمونه بیمه سلامت استان کرمان در بخش های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.