سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی دو رزمایش برگزار می‌کند

همزمان با ذوب شدن یخ روابط کره شمالی و کره جنوبی، سئول قصد دارد هفته آینده دو رزمایش برگزار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با ذوب شدن یخ روابط کره شمالی و کره جنوبی که سئول و واشنگتن را بر آن داشته است تا رزمایش مشترک خود را با هدف تسریع مذاکرات هسته‌ای به حال تعلیق درآورند، کره جنوبی هفته آینده دو رزمایش برگزار خواهد کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد به منظور حفظ آمادگی دفاعی و تقویت روحیه مشارکت و همکاری میان نیرو‌های ارتش، کره جنوبی در نظر دارد دو رزمایش برگزار کند. یکی از این رزمایش‌ها از روز دوشنبه تا جمعه برگزار خواهد شد و دیگری از روز دوشنبه به مدت دو هفته در اطراف رودخانه "هان" در شرق سئول ادامه خواهد داشت.

آمریکا و کره جنوبی هفته گذشته توافق کردند رزمایشی را که برای ماه دسامبر برنامه ریزی کرده بودند، لغو کنند. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این اقدام با هدف در نظر گرفتن همه فرصت‌ها برای ادامه روند گفتگو‌های هسته‌ای بین آمریکا و کره شمالی انجام شده است.

مقامات بلندپایه دفاعی کره جنوبی و آمریکا روز چهارشنبه در نشست سالانه مشورتی امنیتی با یکدیگر دیدار می‌کنند؛ نشستی که انتظار می‌رود طی آن به طور رسمی تعلیق رزمایش مشترک دو کشور برای ماه دسامبر را اعلام کنند.

منابع خبری همچنین روز جمعه از برگزاری نشستی میان مقامات دو کره در منطقه مرزی به منظور انجام مذاکرات نظامی و بررسی راه‌های اجرای توافقنامه نظامی فراگیر ماه گذشته و کاهش تنش خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال کیم دو - گیونگ از مقامات نظامی کره جنوبی اعلام کرد مذاکرات روز جمع در دهکده مرزی پانمونجوم برای ایجاد یک کمیته مشترک نظامی با هدف حفظ ارتباط و پیشگیری از بروز بحران و درگیری‌های تصادفی و ناخواسته خواهد بود.

این مذاکرات یک روز پس از آن برگزار می‌شود که دو کره و سازمان ملل، عملیات تخلیه تسلیحات و نیرو‌ها را از یک منطقه تحت کنترل مشترک در دهکده مرزی به اتمام رساندند. سئول می‌گوید توافقنامه نظامی گامی مهم و اعتماد ساز به شمار می‌رود که از تنش‌های مرزی می‌کاهد و برای مذاکرات گسترده‌تر درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی فضای بیشتری ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.