سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ دسترسی اعضای کنگره به اطلاعات مربوط به کره شمالی را محدود کرده است

اقدام کاخ سفید در ایجاد محدودیت در دسترسی به اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌ای کره شمالی، موجب نگرانی اعضای کنگره آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا دسترسی به اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌ای کره شمالی را محدود کرده است.

پایگاه شبکه خبری «سی‌بی‌اس» به نقل از منابعی در کنگره آمریکا نوشته است تحت قواعد جدید کاخ سفید، تنها روسای مجلس نمایندگان و مجلس سنا به همراه روسا و اعضای ارشد کمیته‌های امور خارجه و اطلاعات کنگره به اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ دسترسی دارند. پیش از این همه اعضای کمیته‌های مختلف کنگره به این اطلاعات دسترسی داشتند.

به نوشته «سی‌بی‌اس»، در کنگره این نگرانی وجود دارد که اقدام اخیر کاخ سفید اعضای کنگره را از اطلاعات جمع‌آوری‌شده درباره توسعه برنامه هسته‌ای کره شمالی و انگیزه آن بی‌خبر بگذارد. برخی از نمایندگان نیز نگرانی خود را اینگونه مطرح کرده‌اند که دولت ترامپ به این دلیل جریان اطلاعات درباره کره شمالی را محدود کرده زیرا گزارشها احتمالا حاکی از آن است که پیونگ‌یانگ در حال توسعه برنامه هسته‌ای خود است.

یک سناتور ارشد در گفتگو با «سی‌بی‌اس» ضمن اشاره به نگرانی و خشم اعضای کنگره از این این اقدام کاخ سفید گفته است: دولت ترامپ اطلاعات را تنها در اختیار گروه کوچکی از نمایندگان به‌ویژه جمهوری‌خواهان نزدیک به کاخ سفید قرار می‌دهد، این مسئله مشکل‌ساز است، زیرا بی‌معناست که مثلا عضو کمیته اطلاعات به چنین اطلاعاتی دسترسی نداشته باشد، و چنین اطلاعاتی تنها در اختیار رئیس و اعضای ارشد باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از نخستین دیدار خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، به‌سرعت در توییتر اعلام کرد که پیونگ یانگ با خلع سلاح هسته‌ای کامل موافقت کرده و از این پس «تهدید هسته‌ای کره شمالی وجود نخواهد داشت» اما بسیاری از مقامات ارشد آمریکا و مخالفان دونالد ترامپ این ادعای رئیس‌جمهور آمریکا را غیرواقعی خواندند و معتقدند کره شمالی به راحتی و بدون امتیازگیری سلاح هسته‌ای و موشکی خود را کنار نمی‌گذارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.