سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری مشترک با چاووش اوغلو؛

ریاض المالکی: آمریکا همه قطعنامه‌های بین المللی درباره فلسطین را زیر پا می‌گذارد

وزیر امور خارجه فلسطین اعلام کرد دولت کنونی آمریکا و رژیم صهیونیستی تمام قطعنامه‌های بین المللی درباره فلسطین را نقض می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشره، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین گفت: دولت کنونی آمریکا و رژیم صهیونیستی با حقوق مردم فلسطین دشمنی آشکار دارند و همه قطعنامه‌های بین المللی در این زمینه را نقض می‌کنند.

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در نشست خبری مشترک با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا گفت: از وزیر خارجه ترکیه، وزرای کشاورزی فلسطین و ترکیه و نمایندگان وزراتخانه‌های ترکیه و فلسطین که در نخستین نشست کمیته مشترک وزارتی فلسطین و ترکیه شرکت کردند، سپاسگزاری می‌کنم.

المالکی گفت: این نشست جهش ویژه‌ای در روابط ترکیه و فلسطین است و متمایز بودن این نشست نه فقط از نظر شمار شرکت‌کنندگان بلکه از نظر تعداد توافقنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهمی بود که امضا شد. این توافق‌ها باعث برقراری روابط خوب و ویژه می‌شود. ما می‌خواهیم مقدمات برگزاری دور بعدی این نشست را در رام الله در سال آینده فراهم کنیم. به نظر من نشست امروز، موفقیت آمیز بود.

او افزود زمان برگزاری این نشست مهم بود. چون در شرایط سختی برگزار شد که مسئله فلسطین و مردم فلسطین با آن رو به رو است. دولت کنونی آمریکا و کابینه اشغالگر اسرائیل با توانمندی ها، امکانات و حقوق مردم فلسطین دشمنی آشکاری دارند. دولت آمریکا، قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، شورای امنیت و مجمع عمومی را نادیده می‌گیرد و زیر پا می‌گذارد و از جمله آن قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت در سال ۱۹۸۰ است که بر اساس آن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتخانه‌ها به قدس، ممنوع است. دولت آمریکا این قطعنامه را نادیده گرفت. دیگری قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در سال ۲۰۱۶ درباره شهرک‌سازی است که شهرک سازی‌های اسرائیل را جنایت می‌داند. اما با این حال اسرائیل با حمایت دولت آمریکا به شهرک سازی خود در اراضی اشغالی فلسطین ادامه می‌دهد. همه این مسائل باعث می‌شود تا به مسئولیت‌های خود عمل کنیم. ترکیه در این شرایط اعلام کرد در کنار فلسطین است و از حق و عدالت حمایت و به این منظور همه امکانات خود را تقدیم می‌کند. برای ما بسیار مهم است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد قدس، خط قرمز است و تجاوز به مقدسات اسلامی و مسیحی برای ترکیه خط قرمز به شمار می‌آید. این نشان می‌دهد ترکیه از ما حمایت می‌کند و باعث تقویت مقاومت ما در اراضی اشغالی فلسطین می‌شود.

ریاض المالکی تصریح کرد زمانی که ترکیه نشست سران سازمان همکاری اسلامی را برگزار کرد تا از مقدسات اسلامی و قدس دفاع شود این اقدامی آشکار از سوی ترکیه است که نشان می‌دهد نباید به قدس و مقدسات اسلامی تعرض شود. ما به این مسئله افتخار می‌کنیم و این حمایت، باعث تقویت ایستادگی ما در رویارویی با این چالش‌های پی در پی می‌شود.

شما هر روز شاهد تجاوزگری‌های شهرک نشینان و ارتش اسرائیل اشغالگر در اراضی فلسطینی، مصادره اراضی، تخریب خانه‌ها، نابودی درختان و تصمیم برای تخریب منطقه بادیه نشین خان الاحمر هستید که این‌ها در واقع تلاشی برای ایجاد تغییر در ساختار جغرافیایی اراضی فلسطینی و تلاش برای جلوگیری از برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس است.

کمک‌های ترکیه از طریق نهاد‌های مختلف از جمله هلال احمر، ریاست جمهوری، دولت و وزیر امور خارجه در زمینه‌های مختلف و در نشست‌های منطقه‌ای و بین المللی به فلسطین باعث می‌شود ما به داشتن این روابط ویژه با ترکیه افتخار کنیم.

انتهای پیام/

نشست خبری مشترک ریاض المالکی با مولود چاووش اوغلو در آنکارا

برچسب ها: فلسطین ، آمریکا ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.