سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ برتر فوتبال ایران:

جدال پدیده صدر نشین با نفت قعرنشین در مسجد سلیمان

پدیده صدرنشین لیگ برتر فوتبال امروز در اولین روز از هفته دهم لیگ برتر فوتبال کشور مهمان نفت مسجد سلیمان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ پدیده مشهد باید در قالب هفته دهم لیگ برتر فوتبال، عصر امروز به‌مصاف نفت مسجدسلیمان برود.
 
نماینده خراسانی و البته صدرنشین فعلی لیگ برتر درحالی‌ که ابتدای هفته امیدوار بود مشکلات ریزودرشتش برای چند هفته هم که شده تمام شود، دوباره درگیر مسائل مختلف مالی شده است و حالا حتی مشخص نیست یحیی گل‌محمدی از کدام بازیکنانش می‌تواند در این مصاف استفاده کند.
 

با آغاز فصل پاییز، هوای خوزستان خنک‌تر شده، اما دمای مسجدسلیمان در هنگام برگزاری بازی پدیده-نفت ۳۵درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است. اما رقابت داغ میان شاگردان مرزبان و گل‌محمدی درحالی رقم می‌خورد که نفتی‌ها نتوانسته‌اند با مرزبان به آنچه می‌خواستند، دست یابند.
 
دو شکست پیاپی مقابل استقلال و حذف از جام حذفی و وجود یک خط تیره بزرگ در برابر تعداد برد‌های لیگ‌برتری نفت مسجدسلیمان سبب شده تا کم‌کم صدای اعتراض هواداران این تیم درآید. آن‌ها معتقدند اگر قرار به کسب چنین‌نتایجی بود، همان عبدا... ویسی کافی بود و نیازی به حضور مرزبان در این شهر نبود.
 
شاگردان مرزبان هفته گذشته در آستانه ثبت نخستین پیروزی در تبریز بودند، اما رضا خالقی‌فر، مهاجم ماشین‌سازی، در آخرین لحظات، بازی را به تساوی کشاند.

اما در سمت مقابل گل‌محمدی و کادرش ثابت کرده‌اند اگر اجازه پیدا کنند که در آرامش کار کنند، قطعا می‌توانند هر غیرممکنی را ممکن سازند. اندوختن بیش از ۲.۲ امتیاز از هر بازی سبب شده تا از پدیده به‌عنوان یک مدعی جدی برای قهرمانی یا حداقل کسب سهمیه آسیایی قلمداد شود. از دیگرویژگی‌های این بازی تقابل مرزبان با تیم سابقش است؛ مربی‌ای که در زمان حضور پدیده در لیگ ۱ دستیار میثاقیان در این تیم بود و با صعود پدیده به لیگ برتر، میثاقیان را به‌نوعی دور زد تا خودش هم هدایت این تیم مشهدی و هم اولین تجربه سرمربیگری‌اش در لیگ برتر را برعهده بگیرد.
 
 
مرزبان در پدیده نتایج بدی به دست نیاورد، اما بعد از جدایی از این تیم در هیچ کجا به غیر از پیکان نتوانست توفیقی را به دست آورد. مرزبان حتی فصل گذشته در چند بازی هم هدایت دیگرتیم مشهدی یعنی سیاه‌جامگان را برعهده گرفت، اما در آنجا بعد از کسب نتایج ضعیف که زمینه‌ساز سقوط این تیم گردید، اخراج شد. حالا مرزبان برای تقابل با تیم سابقش انگیزه زیادی دارد، هرچند روی نیمکت پدیده رقیب گردن‌کلفتی به‌ نام یحیی گل‌محمدی را دارد که نشان داده است با پدیده به هیچ تیمی باج نمی‌دهد و می‌خواهد صدرنشینی تیمش را حفظ کند.

اما نگاهی هم داشته باشیم به بازیکنی که برای این بازی هم همه به او امیدوار هستند؛ یونس شاکری بازیکنی که در فصول گذشته در لیگ برتر ابدا آمار و عملکرد خوبی نداشت، اما امسال زیرنظر یحیی گل‌محمدی به‌خوبی احیا شده و درحال سپری‌کردن بهترین دوران فوتبالش در پدیده است.
 
به‌ثمر‌رساندن ۵ گل در لیگ برتر و یک گل مهم در جام حذفی حالا از شاکری یک منجی ساخته است. شاکری از بازی در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان البته یک خاطره خوش هم دارد. او در لیگ چهاردهم، نخستین گل لیگ‌برتری زندگی‌اش را در همین ورزشگاه و با یک شوت سرکش به ثمر رساند.
 
 
اما در سمت مقابل سرسخت ترین حریف او قطعا میلاد میداوودی است؛ مهاجم سابق و خوش آوازه آبی‌پوشان پایتخت که ۲ سال قبل، مدتی در مشکی‌پوشان حضور داشت و حالا که گویا سال های آخر فوتبال خود را سپری میکند آمده تا به تیم شهر خود کمک کند؛او در همین راه موفق شد فصل گذشته در جشن قهرمانی تیمش در لیگ دسته یک سهیم باشد.

 شاگردان گل محمدی تابه‌امروز از ۹ بازی خود، صاحب یک شکست، ۲ تساوی و ۶ پیروزی شده، اما نفت مسجدسلیمان بر خلاف مشهدی ها تاکنون بردی دشت نکرده و با ۴ تساوی و ۵ شکست در رده پانزدهم جدول گرفتار شده و گرفتن حتی یک امتیاز از این دیدار برای آن ها بسیار ضروری است.

شاگردان مرزبان در امر گل‌زنی تابه‌اینجای کار به‌شدت ضعیف عمل کرده‌اند و در ۹ مسابقه، فقط ۳ بار موفق شدند دروازه رقبای خود را باز کنند. برخلاف نفت، پدیده به‌خوبی توانسته است در هفته‌های اخیر آماری مناسب در خط دفاعی از خود به جای بگذارد. شاگردان گل‌محمدی در ۹ هفته گذشته تنها ۵ بار دروازه‌شان در لیگ برتر باز شده است.

اما پدیده مشهد برخلاف نتایج خوبی که از خود به جا گذاشته است مشکلاتی هم دارد که به نظر تمامی ندارند.
 
در هفته نخست لیگ برتر در مشهد پذیرای پرسپولیس بود. درحالی‌که طلسم ورزشگاه امام‌رضا (ع) برای میزبانی از سرخابی‌های پایتخت شکسته بود، شاگردان یحیی آماده رقابتی سخت دربرابر مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر می‌شدند که خبر رسید به‌خاطر بدهی‌های این باشگاه به کمیته تعیین‌وضعیت فدراسیون فوتبال، کارت بازی بازیکنان جدید پدیده صادر نمی‌شود ؛ درنهایت هم با وساطت شهردار مشهد کارت بازی ۲ بازیکن جدید این تیم صادر شد تا دست یحیی برای تعویض و تغییر تاکتیک در جریان بازی بسته باشد و پدیده با شکست ، لیگ را آغاز کند. در آن روز‌ها شهرداری مشهد، مبلغ ۶۷۰میلیون تومان از بدهی حدودا ۹۰۰میلیون‌تومانی پدیده را پرداخت کرد تا هم باشگاه از فدراسیون برای باقی بدهی‌ها فرصت بگیرد و هم اجازه استفاده از بازیکنان جدید در هفته‌های بعد صادر شود.
 
حضور بازیکنان جدید در ترکیب، ایام را به کام گل‌محمدی و نماینده خراسان کرد تا این تیم در پایان هفته نهم با اندوخته‌ای ۲۰امتیازی به صدر جدول تکیه بزند، اما حالا موعد پرداخت ۲۷۰میلیون الباقی به سر آمده و پدیده اجازه ندارد از بازیکنان جدیدش در دیدار هفته دهم استفاده کند.
 
این اتفاق عجیب در شرایطی درحال رخ‌دادن است که پدیده تازه ابتدای هفته توانست با کمک استانداری از منطقه خطر کسر امتیاز، بابت بدهی به ایگور پراهیچ فرار کند
 

یحیی گل محمدی سرمربی باشگاه پدیده درباره بازی فردای تیمش در مسجد سلیمان مقابل تیم نفت این شهر اظهار کرد: شاید خیلی ها بگویند که این بازی برای تیم ما آسان است، اما واقعیت این است که ما بازی سختی را پیش رو داریم.

وی افزود: درست است که تیم نفت مسجد سلیمان در جدول جایگاه خوبی ندارد ،اما نباید این تصور را داشته باشیم که بازی راحتی داریم. ما بازیهای خوبی از این تیم دیده ایم وباید بگویم تیم قابل احترامی هستند.

گل محمدی در خصوص شرایط فعلی باشگاه نفت مسجد سلیمان گفت: تیم نفت مسجد سلیمان با توجه به شرایط جدولی که دارد، چیزی برای از دست دادن ندارد و آنها قطعا یک بازی انتحاری را انجام می دهند و اتفاقا مقابل ما سرشار از انگیزه هستند.

سرمربی تیم فوتبال پدیده خراسان درباره وضعیت تیم خودش هم اظهار داشت: خدا را شاکریم که توانسته ایم با مشکلات بسیار زیادی که داریم اما در صدر جدول قرار بگیریم. از نظر فنی خوشبختانه با مشکلی روبرو نیستیم اما از نظر روحی متاسفانه دیگر نمی دانیم باید چه کاری انجام دهیم که روحیه بازیکنان را بالا ببریم.

وی ادامه داد: همیشه گفته ام که به بازیکنان تیم افتخار می کنم. آنها در این هفته های گذشته لیگ از جان خود هم مایه گذاشتند و خب نتایج هم کار بزرگ آنها را نشان داده است. برای بازی با نفت مسجد سلیمان هم کاملا از نظر فنی آماده هستیم.

گل محمدی درباره شرایط مالی تیمش هم تصریح کرد: دیگر نمی دانم چه طور باید مشکلات را بازگو نماییم. بعد از بازی با فولاد شرکت پدیده مادر به ما قول دادند که مشکلات مالی را حل می کنند و ما همچنان منتظر هستیم تا این اتفاق بیافتد ولی متاسفانه تا حالا اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: از این همه وعده خسته شدیم. نمی دانم در شهر مشهد چه خبر است ؛ چرا به این تیم کمک نمی کنند. امام جمعه مشهد هم به مسئولان برای کمک به باشگاه پدیده تاکید کردند اما گویا کسی به این حرف ها توجه نمی کند ؛ دیگر خودمان هم از بازگو کردن مشکلات مالی خسته شدیم اما واقعا نمی دانیم فرمول کمک به این تیم را چه کسی باید بنویسد ؛ هر از گاهی به صورت قطره چکانی یک کمکی می شود اما متاسفانه کار نهایی برای حل مشکلات مشخص نیست کی انجام می شود.

گل محمدی ادامه داد: این وسط هواداران تیم همیشه سنگ تمام برای ما گذاشتند و امیدوارم مسئولین استان و دستگاه قضایی به خاطر آنها هم که شده فکری به حال شرایط ما کنند، تا خدای نکرده اتفاقی رخ ندهد که هم تیم آسیب ببیند و هم مردم خراسان و هواداران که با نتایج خوب تیم نشاط بیشتری پیدا کردند، حسرت این روزها را بخورند.

این دیدار عصر پنجشنبه ساعت۱۷ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//ع.ع

 

پدیده از مسجد سلیمان هم امتیاز میخواهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.