سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد کارشناس فضای مجازی از هدف گرفتن معصومیت کودکان در بازی‌های رایانه‌ای

جلالی کارشناس فضای مجازی گفت:کودکان در سنین پایین هر مطلبی را به راحتی می پذیرند از این رو در کشور‌های غربی انیمیشن‌ها را در رده بندی های سنی خاص در نطر می گیرند.

جلالی کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره‌ بازی‌های رایانه‌ای به خصوص بازی‌هایی که این روز‌ها دختران کوچک با آن بازی می‌کنند، اظهار داشت: بازی‌هایی با استایل باربی آموزش آرایش کردن را با یک هدف پنهان برنامه ریزی کرده اند چرا که این بازی‌ها در بنیاد‌های مطالعات انسانی آمریکا با پشتیبانی جریان خاص انجام شده ونسل مادر، کودک و دختر را به عنوان مادر نسل آینده و تربیت کننده قشر جامعه ۲۵ سال آینده‌ کشورمان در نظر می‌گیرند تا برای تغییر عادت و شکل دهی رفتار‌های جدید سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد:کودکان در سنین پایین هر مطلبی را به راحتی می پذیرند از این رو در کشور‌های غربی انیمیشن‌ها را  بالای ۱۳ سال رده بندی می‌کنند چراکه رعایت استاندارد تربیتی قشر معصوم کودکان در هر جامعه‌ای جزء باور‌ها به شمار می‌رود این در حالی است که در کشور ما بازی ها هدفمند آموزش داده می شود تا مرز‌های رفتار‌های ما را در جامعه به صورت ناملموس در دراز مدت تغییر بدهند و البته نسل هدف آنها مادران و دختران هستند.

جلالی تصریح کرد: شما بخواهید چیزی را به نوجوان آموزش دهید حتما باید سروشکل متفاوتی داشته باشد، اما کودکان راحت‌تر و بی دفاع  آن را می پذیرند از این رو قبل از همه ما باید به این توجه کنیم که محتوا‌هایی که در این فضا در دسترس بوده حتما باید پالایش شده باشد و خانواده‌ها باید بدانند که این فضاها قابل اعتماد نیست.

وی با اشاره به فضای انتشار بازی‌ها عنوان کرد: فضای انتشار حتما باید تحت نظارت و امن باشد اگر این فضا کنترل می‌شد اکنون شاهد باز‌های سبک زندگی نامتعارف و بازی‌های آموزش دهنده‌ جرم نبودیم چرا که این نوع  بازی‌ها ترویج دهنده جامعه‌ بی حد و حدود را می‌کند.

جلالی حمایت از بازی‌های ایرانی را در این شرایط مهم خواند و گفت: باید بی قید و شرط از باز‌های خودمان با فرهنگ خودمان دفاع کنیم. بازی صرف سرگرمی نیست بلکه بالاتر از این سرگرمی مفاهیمی نهان وجود دارد چرا که بازی سازان ما جوان هستند و واقعا حجم تولیداتشان بسیار بالا است و با بازی‌های خارجی برابری می‌کند اگر خود باوری و درون زایی داشته باشیم بازی می‌تواند سهمی مهم در اشتغال جوانان کشورمان داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.