سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام وزیر بهداشت در بیرجندخبر داد؛

افزایش سن امید به زندگی در کشور

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: شاخص امید به زندگی در کشور از ۵۰ سال در قبل از پیروزی به ۷۵سال رسیده است به این معنا که سن امید به زندگی در کشور طی چهار دهه ۲۵ سال افزایش یافت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در مراسم تکریم رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افزایش سلامت مردم با شاخص‌هایی چون امید به زندگی سنجیده می شود.

وی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاخص امید به زندگی در کشور بین ۴۹ تا ۵۰ سال بود ولی با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب با افزایش ۲۵ سال، سن امید به زندگی به  ۷۵ تا ۷۶ سال در کشور رسیده است.

 

نرخ امید به زندگی سالم در کشور ۶۵ سال است

حریرچی ادامه داد: البته شاخص دیگری به نام افزایش امید به زندگی سالم در کشور وجود دارد که متأسفانه این آمار در کشور حدود ۶۵ سال است که باید در راستای افزایش این مؤلفه نیز تلاش های لازم و جدی صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر اگر کسی  در سن کمتر از ۷۰ سال فوت کند به عنوان مرگ زودرس از آن یاد می‌شود که یکی از علل مرگ زود رس در کشور ما افزایش فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده ای است که جان بسیاری از جوانان ما را می‌گیرد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: یکی از اهداف نظام سلامت در همه کشورها محافظت از مردم در برابر مخاطرات مالی ناشی از بیماری‌ها است که در این زمینه کاهش پرداختی هزینه های درمان از جیب مردم مد نظر قرار می‌گیرد.

حریری چی با اشاره به اینکه متوسطه هزینه های پرداختی در حوزه درمان از جیب مردم در جهان بین ۱۸ تا ۲۴ درصد است، اظهار کرد: این آمار در کشور تایلند  و فرانسه ۹ درصد و در کشور ترکیه حدود  ۱۷ درصد است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
armin
۱۷:۲۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
شاید فرزندان مسولین با خود مسئولین اینقدر امید داشته باشند ولی من به عنوان جوان 23 ساله ارزوی مرگ می کنم