سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات حمایتی به بافندگان فرش دستباف اردبیل/تصویب طرح احداث 5 مجتمع قالی بافی در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به بافندگان فرش دستباف در استان اردبیل در سال 97 همانند سال های قبل ادامه دارد.

سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در خصوص پرداخت تسهیلات به بافندگان فرش دستباف اظهار داشت: پرداخت تسهیلات بانکی به بافندگان فرش دستباف در استان در سال 97 همانند سالهای قبل ادامه دارد.

وی افزود: در راستای حمایت از بافندگان فرش دستباف در سراسر استان اردبیل در شش ماه اول سال جاری تعداد هزار و 660 نفر بافنده فرش در قالب طرح سامانه کارا (اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی) به بانک های عامل استان معرفی شده اند که مبلغ اعتبار تخصیصی برای پرداخت تسهیلات به بافندگان فرش دستباف استان در سال جاری 145 میلیون و 950 هزار ریال می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: تاکنون تعداد 672 نفر بافنده مستقل که ساکن دایمی مناطق روستایی و عشایری در استان هستند موفق به اخذ مبلغ 67 میلیون و 200 هزار ریال تسهیلات کم بهره و یارانه دار دولتی شده اند که این امر در قالب طرح حمایت از بافندگان فرش دستباف در سراسر استان به سرانجام رسیده است و این افراد موفق شده اند از بانک های کشاورزی، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه تعاون تسهیلات دریافت دارند.

عاملی یادآور شد: در سال 97 در کارگروه اشتغال پایدار استان طرح احداث 5 مجتمع قالی بافی در سراسر استان مصوب شده اند که برای دریافت تسهیلات به مبلغ 132 میلیون 500 هزار ریال به بانک های عامل معرفی شده اند .

وی در ادامه تصریح کرد: در سطح مناطق شهری سراسر استان تعداد 998 نفر بافنده فرش دستباف در قالب طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی به صورت مستقل و انفرادی که تحت پوشش تولید کنندگان پشتیبان حقیقی و حقوقی هستند برای دریافت تسهیلات به میزان 78 میلیون و 750 هزار ریال براساس قراردادها و تفاهم نامه های منعقده به بانک های ملی، ملت،صاردات،تجارت و رفاه کارگران معرفی شده اند.

عاملی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی در قالب طرح های گوناگون از جمله طرح پایدار مشاغل روستایی و سایر طرح ها گفت: در6 ماه دوم سال جاری نیز سری دوم معرفی اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از پایان آبان ماه سال جاری که مرحله اول طرح می باشد از اول آذرماه 97 شروع مرحله دوم در سراسر استان صورت خواهد گرفت و افراد و طرح های دارای شرایط و اولویت برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شهری و روستایی به بانک های عامل استان معرفی خواهند شد تا نسبت به اخذ تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ح

معرفی 1660 بافنده فرش به بانک های عامل اردبیل

 

برچسب ها: قالی بافی ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.