سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۴ درصد منازل روستایی کامیاران مقاوم سازی شدند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کامیاران با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۱۲ هزار و ۸۵۰ واحد روستایی است، گفت: براساس آمار از سال ۸۴ تاکنون بهسازی و نوسازی ۴۴ درصد این واحد‌ها انجام شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حمید روحانی گفت: در این مدت پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی، تسهیلات کم بهره با نرخ سود ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله دریافت کردند.

وی افزود: از آغاز طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در کشور تسهیلات پرداختی به متقاضیان از ۵۰ میلیون ریال شروع و اکنون به هر واحد ۲۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

روحانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحد‌های زلزله زده شهرستان نیز آغاز شده است، تاکید کرد: بر اثر وقوع زلزله در آبان ماه سال گذشته، ۶۱۷ واحد مسکن روستایی و شهری در شهرستان ارزیابی، بازرسی و کارشناسی شد که ۲۲۰ واحد آن مربوط به کامیاران و ۳۹۷ واحد نیز در موچش است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کامیاران با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها از ۲ هفته پیش آغاز شده است، یادآور شد: سهمیه اختصاص داده شده از سوی بنیاد مسکن کردستان به کامیاران برای ۸۰ مورد احداثی، ۱۵۰ مورد تعمیری و ۵۹ مورد کمک معیشتی است.

وی اضافه کرد: میزان این تسهیلات برای واحد‌های احداثی شهری ۴۰۰ میلیون ریال با سود ۴ درصد و باز پرداخت ۱۵ ساله، ۱۰۰ میلیون ریال کمک معیشت و ۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و برای واحد‌های روستایی ۳۰۰ میلیون ریال با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله، ۱۰۰ میلیون ریال کمک معیشت و ۷ میلیون ریال کمک بلاعوض است.

روحانی با بیان اینکه در حال تشکیل پرونده و انجام کار‌های مقدماتی پرداخت تسهیلات به ۱۰ مورد از مسکن‌های احداثی شهری هستیم، گفت: این آمار برای واحد‌های روستایی شامل ۵۰ مورد احداثی و ۱۱۰ مورد تعمیری است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه تعدادی از بانک‌ها هنور اعلام و ابلاغ نشده است، افزود: با اعلام سهمیه این بانک‌ها سهم شهرستان کامیاران در احداث واحد‌های شهری به ۲۰ مورد و روستایی به ۸۰ مورد خواهد رسید.

روحانی جذب این سهمیه را کمک بسیار خوبی برای شهرستان دانست و یادآور شد: در صورتی که این تسهیلات برای تکمیل واحد‌های احداثی کافی نباشد متقاضیان می‌توانند از بخش تسهیلات مقاوم سازی نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/م

پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی تسهیلات کم بهره دریافت کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.