سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار یزد؛

حل مشکل آب انتقالی به استان اولویت کار نمایندگان مجلس

استاندار یزد گفت: مسئولان مربوطه به ویژه نمایندگان مجلس در زمینه بررسی علت و حل مشکل آب انتقالی، استان یزد را یاری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمود زمانی قمی استاندار یزد چهارشنبه شب در نشست سازگاری با کم آبی که در استانداری یزد برگزار شد، با بیان اینکه از اسفند ۹۶ تا مهر ۹۷ ، ۲۲ بار خط لوله آب انتقالی به استان مورد تعرض قرار گرفته است از مسئولان مربوطه و به ویژه نمایندگان مجلس خواست تا در زمینه بررسی علت این مسائل و حل این مشکل استان یزد را یاری کنند.

زمانی قمی  فلات مرکزی کشور را بدترین نقطه کشور از حیث کم آبی دانست و افزود: استان یزد به دلیل کاهش شدید باران از این مسئله رنج بیشتری می برد.

وی با اشاره به  این مطلب که آب انتقالی به استان صرف کشاورزی و صنعت مصرف می شود افزود: تنها ۸ درصد از آب انتقالی در حوزه صنعت مصرف می شود که آن هم عمدتا در بخش تولید سنگ آهن است که به استان اصفهان منتقل می شود.

استاندار در ادامه با بیان اینکه در استان یزد از هر متر مکعب آب ۲۱ میلیون تومان ثروت تولید می شود گفت : آب انتقالی به استان تامین کننده ۶۰ درصد از آب شرب استان است.

زمانی قمی  ضمن برشمردن ویژگیهای استان یزد این شهر را دارای تاریخ و تمدن بزرگ دانست.

وی با اشاره به اینکه استان یزد ۵۰ درصد کاشی ۲۷ درصد نساجی کشور را تولید می کند افزود: استان یزد با داران بودن معادن مختلف دومین استان معدنی کشور است.

انتهای پیام/ی

توجه ویژه نمایندگان مجلس به آب انتقالی یزد

برچسب ها: خشکسالی ، کم آبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.