سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

با پیشرفت تکنولوژی مردم درگیر بیماری‌های جدیدی شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:اگر روزی مردم ما حصبه و وبا داشتند اکنون پیشرفت تکنولوژی بیماری های جدید به سراغشان آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مردم درگیر بیماری های جدیدی شده اند گفت:بیماری‌های غیر واگیر دار  زندگی و سلامت مردم را به خطر انداخته و بیماری‌های مدرن ، زندگی ماشینی و عدم رعایت اخلاقیات را نیز در جامعه  شاهد هستیم.

وی تصریح کرد:بیماری‌هایی که از طریق خون همانند هپاتیت ، HIV منتقل می شوند ، بیماری‌هایی هستند که زندگی بشر را به خطر انداخته و در کشور‌های جهان سوم و پیشرفته نوع متفاوتی داشته و امکان شیوع وجود دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه امروزه ١٥ تا ٢٠میلیون نفر دچار HIV+هستند گفت:دولت‌ها باید به مسئله فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بپردازند ؛ آنطوری که باید و شاید جامعه ما هنوز اطلاعات کافی را در رابطه با این بیماری ها بدست نیاورده است و دشمنان با ترویج اعتیاد و بیماری‌های آمیزشی باعث آلودگی جوانان ما می شوند.

دارابی افزود:انتظار داریم کسانی که در مورد بیماری‌هایی که از راه خون منتقل می شوند را آموزش و اطلاع رسانی کنند تا از انتقال این بیماری‌ها به افراد جامعه جلوگیری شود.
 
انتهای پیام//آ.ح
 

دشمنان با ترویج اعتیاد و بیماری‌های آمیزشی باعث آلودگی جوانان ما می شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.