سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر امور خارجه آذربایجان مطرح کرد؛

برگزاری اولین نشست کارگروه تعیین رژیم حقوقی دریای خزر در باکو

وزیر امور خارجه آذربایجان در گفت و گو با نووستی از برگزاری اولین نشست کارگروه تعیین رژیم حقوقی دریای خزر با حضور سران کشور‌های عضو اجلاس آکتائو در نوامبر سال جاری میلادی خبر داد.


به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین نشست کارگروه تعیین رژیم حقوقی دریای خزر  امروز به گفته المار محمدیارف وزیر امور خارجه آذربایجان، در نوامبر 2018 در باکو برگزار خواهد شد.

محمدیارف در گفت‌‎وگو با نووستی در خصوص اجرای این نشت گفت: به منظور اجرا و بررسی موثر کنوانسیون دریای خزر، سران کشورهای عضو اجلاس آکتائو تصمیم به تشکیل کارگروهی در سطح معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان مجلس در ماه نوامبر 2018 گرفتند. 

وزیر امور خارجه آذربایجان اظهار کرد: سران کشورهای حاشیه دریای خزر در نشست قبلی شکل‌گیری توافقنامه پنج‌جانبه در زمینه تعیین روشی در ایجاد خطوط مبنای مستقیم در دریای خزر را برای تعیین حدود آب‌های ساحلی کشورها در دستور کار داشتند، مهمترین مساله ای که در دستور کار این مذاکرات پنج جانبه قرار خواهد داشت. 

وی افزود: این کنوانسیون حدود آب‌ها و مناطق ماهیگیری را مشخص می‌کند که بر مبنای حاکمیت و حقوق انحصاری کشورهای ساحلی خواهد بود.

محمدیارف  امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر یک رویداد تاریخی خواند و تصریح کرد: این اتفاق نشان‌دهنده حسن نیت و عزم پنج کشور حاشیه دریای خزر است.

وزیر امور خارجه آذربایجان در پایان ضمن ابراز امیدواری از اینکهکشورهای امضاء کننده قادر به انجام اقدامات لازم در آینده نزدیک باشند، گفت: امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر توسط سران پنج کشور ساحل دریای خزر در تاریخ 12 اوت در آکتائو سندی تاریخی برای این منطقه محسوب می‌شود. کار روی این مسئله از سال 1996 آغاز شد و دو دهه به طول انجامید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.