سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح داد؛

ارائه خدمات بهداشتی به ۴۴ هزار نفر در راهپیمایی اربعین/ بستری حدود ۳ هزار زائر در بیمارستان

سخنگوی اورژانس کشور درباره آمار زائران اربعین حسینی دریافت کننده خدمات بهداشتی و درمانی، توضیحاتی داد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آمار زائران اربعین حسینی که از ۲۱ تا ۲ آبان به اورژانس بیمارستانی مراجعه کرده‌اند، گفت: تاکنون ۲۸ هزار و ۷۴۴ زائر در راهپیمایی اربعین حسینی امسال،  خدمات بهداشت و درمانی دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۴۰ نفر آقا و ۱۵ هزار و ۴ نفر آن‌ها خانم بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۵۹ زائر به درمانگاه‌های تخصصی مراجعه کردند و هزار و ۷۳۷ نفر بستری شدند و ۳۶۰ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته و در مجموع ۲۷ هزار و ۷ نفر درمان و ترخیص شده‌اند.

خالدی اظهار کرد: از تاریخ ۲۱ تا ۲ آبان ماه در راهپیمایی اربعین حسینی، ۳۰۲ مورد مسمومیت غذایی، هزار و ۵ مورد بیماری قلبی، ۳۷۶ مورد بیماری تنفسی و ۳۴۸ مصدوم ترافیکی،  خدمات بهداشت و درمان دریافت کردند.

آمار مراجعان به اورژانس پیش‌بیمارستانی در راهپیمایی اربعین حسینی

سخنگوی اورژانس کشور  در ادامه با اشاره به آمار مراجعه به اورژانس پیش‌بیمارستانی در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: در مجموع از تاریخ ۲۱ تا ۲ آبان ماه ۱۵ هزار و ۸۸۶ زائر شرکت کننده در راهپیمایی اربعین حسینی از اورژانس پیش بیمارستانی خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۸ هزار و ۵۲۷ نفر آقا و ۷ هزار و ۳۵۹ نفر خانم بوده‌اند، همچنین از ۱۵ هزار و ۸۸۶ زائر دریافت کننده خدمت از اورژانس پیش بیمارستانی در راهپیمایی اربعین امسال پنج هزار و ۱۶۴ نفر اتباع خارجی و ۱۰ هزار و ۷۲۲ نفر ایرانی بودند.

وی ادامه داد: از مجموع زائران در راهپیمایی اربعین حسینی امسال، ۲۳۵ مورد مصدوم ترافیکی به بیمارستان اعزام و ۶۸ نفر در محل درمان شدند؛ همچنین ۹۴۳ زائر به دلیل بیماری با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

خالدی افزود: در راهپیمایی اربعین حسینی امسال، هزار و ۴۸۲ مورد مسمومیت غذایی، ۵۹۵ مورد بیمار قلبی، ۷۸۵ مورد بیمار تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی مراجعه کردند و ۱۲ هزار و ۷۲۰ زائر به علت سایر بیماری‌ها خدمات بهداشت و درمانی از اورژانس پیش بیمارستانی دریافت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 97 ، اورژانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.