سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم مطرح کرد؛

هماهنگی با بانک مرکزی برای تعیین نرخ ارز دانشجویی ۶ ماهه دوم/ استفاده بیش از ۲۳ هزار دانشجو از ارز دولتی

صدیقی گفت: برای تعیین نرخ ارز دانشجویی در ۶ ماهه دوم سال منتظر اقدام بانک مرکزی هستیم و نرخ ارز به زودی مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم در مراسم افتتاح سلف مکمل دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: طبیعتا در تأمین مواد اولیه غذاخوری دانشگاه‌ها  مشکلاتی داشتیم،‌ همچنین با توجه به نوسانات بازار مجبور بودیم مواد غذایی را به صورت رسمی و دولتی برای دانشگاه‌ها تأمین کنیم و این موضوع متأسفانه بر روی کیفیت مواد اولیه غذای دانشجویی تأثیر گذار بوده است.

صنعتی شدن آشپزخانه‌های دانشگاه تا پایان امسال

وی ادامه داد: تاکنون حدود 50 درصد رستوران‌های سنتی تبدیل به رستوران‌های صنعتی شده‌اند و تا آخر امسال 50 درصد باقی مانده آشپزخانه‌ها نیز به صورت صنعتی در می‌آید.

رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم تصریح کرد: در مجموع نسبت به سال گذشته افت جدی کیفیت غذای دانشجویی نداشته‌ایم، تمام تلاش ما و وزارت علوم بر ارتقاء کیفیت غذاهای دانشگاه‌‌ها بوده است.

صدیقی در خصوص افزایش غذای دانشجویان اضافه کرد: باید رستوران‌های مکمل در دانشگاه‌ها راه اندازی شود تا غذای دانشجویی در کمیت کمتر پخت شود، زیرا هنگامی که انتخاب دانشجویان کمتر شود اعتراض آنها به نسبت بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: با ایجاد تنوع غذایی در رستوران‌های مکمل، رستوران‌ها می‌توانند چندین نوع غذا ارائه کنند.

رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم گفت: قیمت غذای دانشجویی باید قابل تحمل باشد در این صورت است که رضایت بیشتر می شود و یکی از اهداف ما این است که در مسیر رضایتمندی هرچه بیشتر دانشجویان قدم برداریم.

صدیقی افزود: امیدواریم نارضایتی‌های چند روز گذشته در برخی از دانشگاه‌ها، کمتر شود و دانشگاه‌ها تلاش خود را برای بهبود بخشی و تنوع غذایی افزایش دهند.

وی در ادامه با اشاره به قیمت غذای دانشجویی گفت: قیمت غذای دانشجویی در مقایسه با سال گذشته 8.5 درصد افزایش یافته و این حداقل میزان افزایش بوده است.

رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم گفت: غذای کم هزینه 950 تومان و پر هزینه‌ترین غذا 1530 تومان هزینه می‌برد، هر دانشگاه در هر پرس غذایی بین 5900 تا 6900 تومان حداقل یارانه را پرداخت می‌کند که با خارج کردن هزینه آب، برق و انرژی به طور مستقیم بین 5 تا 6500 تومان برای هر پرس دانشجویی یارانه پرداخت می‌شود.

صدیقی در خصوص ارزش دانشجویی نیز گفت: تا پایان شهریور بیش از 23 هزار دانشجو از ارز 4200 تومانی استفاده کرده‌اند که از این میان 3 هزار دانشجوی اعزامی جدید بوده‌اند؛ در 6 ماهه دوم سال نیز منتظر اقدام بانک مرکزی هستیم و به نظر می‌رسد نرخ ارز به زودی مشخص می‌شود اما هنوز قطعی نشده است.

وی افزود: طی چند روز آینده دانشجویان با درج مدارج خود در سامانه‌ها به تدریج معرفی می شود و با هماهنگی بانک مرکزی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

راه اندازی و تأسیس مراکز دانشجویی

رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قرار است معاونت دانشجویان و مراکز دانشجویی تغییر داده شود، گفت: این کار به تدریج و با افزایش اختیارات معاونت‌های دانشجویی انجام می‌شود، در واقع به دنبال آن، مرکزی به نام خدمات دانشجویی ایجاد می‌شود که یک تشکیلات چابک خدمات‌رسانی به دانشجویان در بحث غذاخوری، وام و خوابگاه است.

صدیقی بیان کرد: این سازمان با بخش نامه‌ وزیر علوم که قرار است به دانشگاه‌ها ابلاغ شود، ایجاد می شود، همچنین سال آینده در دانشگاه‌ها سطح یک و دو این مراکز تأسیس و راه اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۲۲:۳۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
ممنون از حمایت دولت واقعا دانشجو تو غربت پولو از کجا بیاره
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
اعزام سالي ٣٠٠٠ دانشجو ؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه اين دانشگاه شريف و تهران و اميركبير و شهيد بهشتي چيشون ؟
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
اعزام هر دانشجو = خروج صدها هزار دلار ارز