سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۰ برابری ترافیک محور‌های استان در آستانه اربعین

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از افزایش ۱۰ برابری ترافیک محور‌های استان در آستانه اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمد حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به افزایش لحظه به لحظه ترافیک محور‌های استان، گفت: با نزدیک شدن به اربعین، لحظه به لحظه بر حجم ترافیک محور‌های استان افزوده شده و در حال حاضر ترافیک محور‌های استان به ۱۰ برابر روز‌های عادی سال رسیده است.

وی افزود: با نزدیک شدن به روز اربعین پیش بینی می‌شود این میزان ترافیک به ۱۵ برابر نیز افزایش پیدا کند.

وی مسیر‌های همدان-کرمانشاه- اسلام آباد و اسلام آباد-حمیل-ایلام را شلوغ‌ترین محور‌ها اعلام کرد.

حیدری به قرارگیری ۴۵۰ کیلومتر از مسیر تردد زوار اربعینی که به سمت مرز مهران می‌روند در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: زواری که قصد سفر به مرز مهران را دارند عمدتا مسیر عبور آن‌ها از استان کرمانشاه است و با احتساب تمام مسیر‌های تردد زوار حدود ۴۵۰ کیلومتر از مسیر‌های استان زیر بار ترافیکی اربعین قرار دارد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح ترافیکی ویژه اربعین، گفت: هم اکنون ۳۰۰ نیرو در قالب ۱۱۰ گشت محسوس و نامحسوس محور‌های استان و بویژه مسیر تردد زوار اربعین را تحت نظر دارند.

وی از تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در این طرح خبر داد وافزود: با توجه به پرتعداد بودن سرنشینان خودرو‌های عبوری در مسیر تردد زوار، هرگونه تخلف رانندگی می‌تواند منجر به حادثه‌ای دلخراش شود و در همین راستا نیرو‌های پلیس راه برخورد شدیدتری با تخلفات خواهند داشت.

حیدری با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تردد اتوبوس‌ها در محور‌های مسیر تردد زوار گفت: در همین راستا حساسیت ویژه بر تردد اتوبوس‌ها وجود داشته و مدارک، تخلفات و ساعت رانندگی آن‌ها به دقت کنترل می‌شود.

وی افزود: هر راننده اتوبوس در طول ۲۴ ساعت حق ۹ ساعت رانندگی دارد و اگر از این میزان ساعت تجاوز کند، مدارک او اخذ شده و از رانندگی محروم می‌شود.

حیدری تصریح کرد: میزان ساعت رانندگی رانندگان اتوبوس هم اکنون توسط سیستم هوشمند رصد می‌شود و با هرگونه ساعت اضافه رانندگی به شدت برخورد می‌شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه از رانندگان خواست حتما پیش از رانندگی استراحت کافی داشته و حتما در موکب‌های مسیر توقف داشته باشند و از رانندگی بی وقفه خودداری کنند.

حیدری از ادامه طرح ترافیکی اربعین تا پایان موج بازگشت زوار تا ۱۳ آبان خبر داد و افزود: در صورت نیاز این زمان تمدید می‌شود.

وی افزود: از رانندگان می‌خواهیم در طول طرح همکاری ویژه با پلیس داشته و از انجام هرگونه تخلف بطور جد خودداری کنند .

 

 

انتهای پیام/د

حدود ۴۵۰ کیلومتر از مسیر‌های استان زیر بار ترافیکی اربعین قرار دارد

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.