سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اردکانیان: به افغانستان، پاکستان و عراق برق صادر می‌کنیم

وزیر نیرو گفت: به افغانستان، پاکستان و عراق برق صادر می‌کنیم و در تلاشیم با شکل گرفتن دولت جدید عراق، مذاکرات را شروع کنیم.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر امروز (چهارشنبه دوم آبان) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، گفت: هفته پیش جلسه‌ای در سطح معاونان وزرای نیروی کشور‌های روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران در مسکو برای سنکرون کردن سیستم برق سه کشور برگزار شد که نتایج خوبی هم داشت.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه تبادلات برقی هستیم افزود: جلسه بعدی در ماه دسامبر و در تهران برای مشخص شدن جزئیات کار برگزار خواهد شد، در گام اول به دنبال افزایش امکان تبادل انرژی با جمهوری آذربایجان تا ٦٠٠ مگاوات هستیم و امیدواریم هرچه زودتر امکانات فنی آن فراهم شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: در فصل صادرات، به افغانستان، پاکستان و عراق برق صادر می‌کنیم و در تلاشیم با شکل گرفتن دولت جدید عراق، مذاکرات مفصل‌تری را شروع کنیم، در حال حاضر ظرفیت ٢ هزار مگاواتی برای صادرات برق داریم.

وی در خصوص موضوع حقابه حوزه زاینده رود هم تصریح کرد: حقابه موضوعی قانونی است و طبق قانون توزیع عادلانه آب، طبیعتا متاثر از وضعیت بارش است؛ امیدواریم با بهتر شدن شرایط نزولات در ماه‌های پیش رو، این موضوع حل شود.

اردکانیان در پایان خاطرنشان کرد: در کمتر از دو هفته آینده، جلسه شورای هماهنگی حوزه زاینده رود را برای بررسی این موضوع با حضور نمایندگان کشاورزان برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.