سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاها

طرح تفکیک زباله از مبدا در روستاها با هدف ضرورت بهره گیری ظرفیت ها اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن اصغریان رستمی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران در نشست دهیاران بخش مرکزی آمل گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا اهمیت بسیاری دارد و مازندران نقطه ای است که همه مواهب در این استان است و حداقل کار ما این می باشد مدیریت کنیم تا فضای بصری روستاها، ناهمگن با طبیعت نباشد.

وی افزود: در حوزه مدیریت پسماند باید یک جدیت مضاعف وجود داشته باشد و در اولین نگاه باید به وضعیت ظاهری روستاها توجه کنیم که قریب به ۵۲ هزار نفر در روستاهای بخش مرکزی آمل زندگی می کنند و حجم وسیعی از مسافران به این بخش و شهرستان می آیند که ضرورت دارد تدبیر و اقدام درستی در حوزه مدیریت پسماند داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران گفت: بیش از ۴۵۰ تن زباله در ماه از روستاهای بخش مرکزی جمع آوری می شود که ضرورت دارد اقدام شایسته ای برای کم کردن هزینه های جمع آوری داشته و تهدید را تبدیل به فرصت نماییم که نیازمند می باشد زباله را از مبدا تفکیک کنیم.

رستمی افزود: با تفکیک زباله از مبدا می توانیم موجبات درآمدزایی برای روستا فراهم کرده، تولید زباله را کم کنیم و سلامت و بهداشت را برای روستاییان به ارمغان آوریم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران گفت: در امر تفکیک زباله از مبدا به امر فرهنگ سازی توجه ویژه ای داشته باشیم تا با آموزش، حرکتهای ارزنده ای انجام دهیم و ضروری است تا از ظرفیت های مختلف در این مسیر استفاده کنیم.

وی افزود: نیاز است دهیاران با برنامه ریزی لازم بتوانند در حوزه تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند گام های اساسی بردارند که ضرورت دارد محوربندی روستاها مورد توجه باشد.

شیدالله مهدوی مدیر موسسه بازیافت مازندران نیز در این جلسه گفت: ضرورت دارد به خوبی وظایف خود را دانسته و کار نماییم که زباله خشک و تر باید از هم جدا شود و تحقق این امر می تواند درآمدزایی و اشتغال بهمراه داشته و سلامت و بهداشت را در روستاها ایجاد نماید.

وی افزود: در حوزه فرهنگ سازی و آموزش باید گام های اساسی صورت گیرد که این امر زمان بر است اما نیاز می باشد حرکت های ارزنده ای انجام شود و با برنامه گام برداریم که ساماندهی دوره گردها در حوزه روستایی مورد توجه است.

انتهای پیام/ م

ضرورت بهره گیری ظرفیت ها با طرح تفکیک زباله از مبدا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.