سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژه برنامه‌های «رادیو فرهنگ» در هفته کتاب

رادیو فرهنگ با همکاری موسسه خانه کتاب ویژه برنامه‌های متنوعی را به مناسبت بیست و ششمین وره هفته کتاب تدارک دیده است.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛ نیلوفر زندیان با بیان اینکه رادیو فرهنگ با همکاری موسسه خانه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای را برای بیست و ششمین دوره هفته کتاب در نظر دارد، گفت: این برنامه‌ها از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه از رادیو فرهنگ پخش می‌شوند.

وی ادامه داد: برنامه «رادیو کتاب» به مناسبت هفته کتاب به صورت زنده و مستقیم به مدت ۹۰ دقیقه، هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸.۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ ادامه داد: گفتگو با نویسندگان، ناشران، مدیران انجمن‌ها و صنوف ویژه نشر، معرفی برنامه‌های استانی ویژه هفته کتاب در کشور و... بخش‌های مختلف برنامه‌های «رادیو کتاب» را شکل خواهد داد.

زندیان تصریح کرد: رویکرد این برنامه‌های خبری –گزارشی و تحلیلی -تبینی است. در برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ»، «کوبه» و «گفتارش» به خبر‌ها و رویداد‌های هفته کتاب پرداخته می‌شود و برنامه‎هایی، چون «ادبستان» و «کیمیای کلمات» وضعیت نشر در کشور را بررسی می‌کنند.

وی رادیو فرهنگ را رسانه صدای کتاب و اهالی کتاب عنوان کرد و گفت: گروه کتاب شبکه فرهنگ در طول شبانه روز با ساخت ۲۱۰ دقیقه برنامه تولیدی و زنده در فضای رسانه‌ای کشور شرایط مطلوبی برای کتاب و دوستداران کتاب فراهم کرده است. تنوع موضوعی این برنامه‌ها طیف‌های گوناگون فکری و فرهنگی را همراه می‌کند.

زندیان در پایان گفت: مخاطبان ما مطالبه به حقی از رادیو فرهنگ دارند و آن قرار گرفتن در جایگاه یک رسانه مرجع، دقیق و امین برای معرفی آثار اهل قلم است. با چنین نقشه راهی برنامه‌سازان گروه کتاب شبکه فرهنگ نه تنها در ایام مناسبتی که در تقویم فرهنگی کشور با نام کتاب آذین یافته، بلکه در تمام طول سال با جدیت به این موضوعات مهم می‌پردازند.

گفتنس است؛ بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

رادیو فرهنگ برای کتابخوانی چه برنامه ای دارد؟

 

برچسب ها: رادیو ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.