سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرجع تقلید شیعیان عوان کرد؛

قیام عاشورا قیام «هیهات من الذله» بود و باید سرمشق مردم قرار بگیرد

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر و جهاد در راه خدا گفت: قیام عاشورا قیام «هیهات من الذله» بود و باید سرمشق مردم قرار بگیرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله حسین نوری‌همدانی مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه اربعین حسینی گفت: در طول تاریخ بینش‌های مختلفی راجع به جریان کربلا وجود داشته، برخی می‌گفتند امام حسین(ع) شهادت را پذیرفت تا اینکه مردم را در روز قیامت شفاعت کند و گناه شیعیان بخشیده شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر و جهاد در راه خدا خاطرنشان کرد: قیام عاشورا قیام «هیهات من الذله» بود و باید سرمشق مردم قرار بگیرد.

وی با بیان نگرش عارفانه و صوفیانه در مورد جریان کربلا افزود: براساس این نگرش، امام حسین(ع) عاشق شهادت بوده و خودش می‌خواسته که در راه خدا به شهادت برسد، سومین نگاه در میان مردم در مورد حادثه کربلا این بوده که باید حادثه کربلا را ریشه‌یابی کرده و دلیل ظلمی که به اهل‌بیت(ع) شد را پیدا کرد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: صاحب جواهر در کتاب خود گفته که کار امام حسین(ع) کار خاصی بوده و امام(ع) تکلیف ویژه‌ای داشته و در راه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر و جهاد در راه خدا کشته‌شده است.

‌استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اهمیت قیام امام حسین(ع) و جریان کربلا از دیدگاه امام خمینی(ره) مطرح کرد: امام راحل فرمودند ما هرچه داریم از کربلا و امام حسین(ع) داریم، بنابراین لازم است با این شناخت مردم در راه دین حرکت کرده و آنچه را یاد می‌گیریم در راه خدا عملی کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: روزانه هزاران فرد در یمن کشته می‌شود، چرا در دنیا هیچ واکنشی به این کشتار نشان داده نمی‌شود؟

‌انتهای پیام/ ت

روزانه هزاران فرد در یمن کشته می‌شود؛ چرا دنیا هیچ واکنشی به این کشتار نشان نمی‌دهد؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.