سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی مطرح کرد؛

تشکیل شورای گفتگوی دولت با اصناف / گفت و شنود با بخش تعاون وزیر اقتصاد را از اتاق شیشه‌ای خود خارج می‌کند

دژپسند از تشکیل شورای گفتگو با بخش تعاون و اصناف خبر داد و گفت:این امر باعث خارج شدن وزیر اقتصاد از اتاق شیشه‌ای خود می‌شود.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی در نشست مشترک هم اندیشی و تبیین دیدگاه‌ها و نظرات وزرای پیشنهادی در اتاق تعاون ایران با بیان اینکه اگر بتوانیم بخش خصوصی و تعاونی‌ها را به عنوان شریک دولت در فرایند رشد و توسعه قرار دهیم می توانیم در عرصه مردمی کردن اقتصاد گام برداریم گفت: تعاون و بخش خصوصی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و نباید به صورت جداگانه بررسی شود زیرا که همکاری جدی این دو بخش می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصاد کشور مؤثر باشد.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی مردمی کردن است و باید بخش تعاون را به عنوان یاری‌گر دولت در فرایند‌های رشد و توسعه قرار دهیم.

دژپسند با اشاره به اینکه نگاه به تعاونی نباید نگاه سنتی باشد افزود: سنتی نگاه کردن به تعاونی‌ها باعث می‌‌شود نقش اصلی این بخش در اقتصاد کشور به فراموشی سپرده شود.

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی افزود: بر اساس یک نگاه سنتی تعاونی‌ها تنها به تعاونی‌های مصرفی و مسکنی منتهی می‌شدند اما هم اکنون بخش تعاون مدلی برای جمع‌آوری عوامل تولید به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اهمیت بخش صنوف در اقتصاد کشور گفت: در گذشته متأسفانه واحد‌های صنفی آن گونه که باید در اقتصاد مورد توجه قرار نگرفته اند.

دژپسند تغییر نگاه به اقتصاد را ضروری دانست و افزود: من در نقد بحران سال 72 و 73 که می‌خواستم از اقتصاد بازار – بازار تغییر رویکرد بدهم گفتم که این تغییر فاز بدون توجه به الزامات و تغییر دیدگاه‌ها امکان‌پذیر نیست در نتیجه اگر هم اکنون اقتصاد ایران از دولتی‌ بودن خارج شود باید از بخش خصوصی و تعاونی‌ها به عنوان دو بال دیگر استفاده کند.

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی در لزوم تجهیز منابع برای تسریع در روند رشد اقتصادی اشاره کرد و افزود: ما در چنین شرایطی برای مردمی کردن اقتصاد چاره‌ای جز درست اجرا کردن سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی نداریم.

وی افزود: در کنار اجرای درست این سیاست‌ها باید زمینه مردمی کردن اقتصاد نیز باید فراهم شود و اگر این مقوله را درست اجرا کنیم حتی در مدیریت  سهام عدالت تعقل ایجاد خواهد شد.

دژپسند به تشکیل شورای گفتگوی دولت با بخش تعاون و صنوف نیز اشاره کرد و افزود: به طور قطع باید در مقاطع زمانی مختلف فرصت  گفت و شنود بخش تعاون و فعالان بخش اصناف با بدنه وزارت اقتصاد و دولت فراهم شود که این امر باعث می‌شود وزیر اقتصاد از اتاق شیشه‌ای خود خارج و با فعالان اقتصادی هم نظر شود.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.