سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین نمایش میدانی از شخصیت فردی به نام «رسول» به روی صحنه می‌رود

نمایش «رسول» درباره شخصیتی واقعی در دوران پهلوی است که تحولی خاص در زندگیش با عنایت امام حسین (ع) رخ می‌دهد.

سعید اسماعیلی کارگردان نمایش «رسول» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص قصه‌ این نمایش اظهار داشت: این نمایش درباره‌ شخصیت فردی به نام «رسول» است که در سال ۱۳۲۰ در تهران زندگی می‌کرد و مردم شهر از او عاصی شده بودند تا یک روز که اتفاقاتی رخ می‌دهد و تحولی در رسول ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: تحول  در شخصیت رسول به واسطه‌ امام حسین علیه السلام بوده به همین دلیل در نمایشنامه گاهی رفت و آمد به فضای تاریخی یعنی زمان عاشورا هم داریم.

اسماعیلی گفت:امسال در این نمایش دکور متفاوتی تعبیه شده و به عنوان بزرگترین نمایش میدانی اجرا می‌شود.

کارگردان نمایش رسول تصریح کرد: امیدواریم شرایط جوی در اجرای این اثر خللی ایجاد نکند و ما بتوانیم به راحتی این نمایش را برای مردم اجرا کنیم البته قبلا هم تجربه‌ اجرای نمایشی در فضای میدانی را در نمایش فصل شیدایی داشتیم و به نوعی این اثر همانند آن است.

وی با اشاره به حضور بازیگرانی چون حبیب دهقان نسب بیان کرد: این کار به دلیل داستان متفاوتی که نگارش آن توسط حمیدرضا نعیمی انجام شده بسیار دلنشین و جذاب خواهد بود به علاوه اینکه ما حدود ۱۵۰ نفر هنرور و ۱۵ بازیگر اصلی خواهیم داشت.

گفتنی است: نمایش رسول از ۶ آبان‌ماه و همزمان با ایام اربعین حسینی به روی صحنه می رود.

اجرای این نمایش بزرگ میدانی تا ۱۸ آبان ماه ادامه دارد و در این نمایش علاوه بر بازی حمیدرضا نعیمی، کاظم هژیرآزاد و حبیب دهقان‌نسب، هشت بازیگر دیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، کارگردان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.