سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه عصر امروز مجلس مطرح شد؛

انتقاد نماینده اصفهان از به حد نصاب نرسیدن مجلس

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به حد نصاب نرسیدن مجلس در ساعاتی از جلسه علنی امروز با طرح اين پرسش كه نمایندگانی كه در جلسه حضور ندارند كجا هستند گفت:با اين وضعيت، وقت نمايندگان تلف مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،محمد كریم شهرزاد نماينده اصفهان طي تذكری با استناد به بند 4 ماده 23 آيين‌نامه داخلي مجلس در خصوص حفظ التزام جلسات مجلس توسط هیات رییسه گفت: جلسه صبح امروز با 45 دقیقه تاخیر آغاز شد و جلسه بعدازظهر هم حدود یك ساعت تاخیر داشت ،‌ با ا ین وضع، وقت نمايندگان تلف می شود.

وی مدیریت پيش‌بيني این موضوع را به عهده هیات رییسه مجلس دانست و اظهار كرد: مردم از رادیو در حال گوش دادن جلسات مجلس هستند و اینگونه احساس می كنند كه ما در حرف و عمل دچار تناقض هستیم.

شهرزاد با طرح این سؤال که برخی نمایندگان کجا هستند، تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان بیمارند، تعدادی در سفرند و برخی هم مرخصی دارند اما نظم جلسات مجلس باید حفظ شود و در سال جهاد اقتصادی توجه به این موضوع امر مهمی است.

 

شهرزاد با بيان اينكه در پایان دوره هشتم مجلس هستیم، گفت: نباید وقت مجلس به دليل عدم حضور نمايندگان در جلسات علني تلف شود.

محمدرضا باهنر كه ریاست مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذكر شهرزاد گفت : برخی مواقع حوادث غیر مترقبه ای رخ می دهد كه قابل پیش بینی نیست؛ برای مثال امروز پروازهای اردبیل ،‌ مشهد و آذربایجان شرقی به دلیل بدی آب و هوا انجام نشد و بسیاری از نمایندگان در ساعت 10 رسیدند و بسیاری حتی اكنون هم نرسیده اند.

باهنر ادامه داد:تذکر شما هم وارد است و هم وارد نیست، ما امروز بعدازظهر جلسه را در ساعت 14 و 20 دقیقه آغاز كردیم و درست است كه حد نصاب لازم را نداشتیم و نمی توانستیم رای گیری كنیم ولی از ظرفیت آیین‌نامه‌ای استفاده كردیم و تذكرات كتبی و شفاهی نمایندگان را استماع كردیم./س2

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.