سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحویل اولین جنگنده ارتقا یافته اف-۱۶ آمریکا به تایوان

جنگنده‌های ارتقا یافته اف-۱۶ شرکت لاکهید مارتین آمریکا برای اولین بار به نیروی هوایی تایوان تحویل داده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر گزارش‌های رسانه‌ای، جنگنده اف-16 ارتقایافته شرکت لاکهید مارتین آمریکا برای اولین بار به نیروی هوایی تایوان تحویل داده شد. تایوان در حال بازسازی گسترده ناوگان جنگنده‌های اف- 16 خود است.

تایپه با شرکت آمریکایی لاکهید مارتین قراردادی به منظور ارتقای جنگنده‌های اف-16 خود منعقد کرده است. شرکت توسعه صنعتی هوافضای تایوان نیز به شدت درگیر بازسازی و ارتقای ناوگان هوایی خود است.

بنابر اعلام شرکت لاکهید مارتین یک رادار جدید با صفحه اسکن الکترونیکی جدید و یک نمایشگر با وضوح بالا به مدل های جدید ارتقا یافته جنگنده اف-16 اضافه شده است. سیستم رادار جدید این جنگنده با صفحه اسکن الکترونیکی جدید نوعی رادار  AN/AGP-83 است که توسط شرکت هوافضا و صنایع دفاعی نورثروپ گرومن آمریکا ساخته شده است. این تغییرات، جنگنده‌های اف-16 ارتقا یافته را قادر به حمل تسلیحات پیشرفته‌تری می‌کند.

نصب این سیستم‌ها بر روی جنگنده‌های اف-16 از ماه ژانویه سال 2017 در شرکت توسعه صنایع هوافضای تایوان آغاز شد. در حالیکه تنها 4 جنگنده این هفته به نیروی هوایی تایوان تحویل داده شد، تحویل بقیه محموله جنگنده اف-16 به تایوان در نهایت تا سال 2023 صورت خواهد گرفت. 

علی‌رغم نارضایتی چین، وزارت خارجه آمریکا چندی پیش با فروش 330 میلیون دلار قطعات یدکی و تجهیزات دیگر مربوط به جنگنده‌های اف-16 و دیگر هواپیماهای نظامی به تایوان موافقت کرد و مجوز آن را برای پنتاگون صادر کرد. آژانس همکاری‌های امنیتی و دفاعی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مجوز درخواست قطعات یدکی هواپیمای‌های اف-16، C-130 و اف-5 و دیگر برنامه های حمایتی و قطعات لجستیکی را از طرف تایوان پوشش می‌دهد. تصمیم آمریکا برای فروش تجهیزات نظامی به تایوان در حالی اتخاذ شده است که چین همواره درباره هرگونه روابط رسمی و کمک نظامی به تایوان به واشنگتن هشدار داده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.