سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لازمه کار کارشناسان رسمی ، پرهیز از تاثیرپذیری از کانون های فشار و تهدید است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: راز داری, امانت داری و پرهیز از تاثیرپذیری از کانون های فشار و تهدید ،لازمه کار کارشناسان رسمی دادگستری است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان به مناسبت روز کارشناس گفت: رسالت خطیر و حساسی بر عهده کارشناسان رسمی دادگستری می باشد و نظرات تخصصی کارشناسان تاثیر اساسی در آراء و احکام دارد.

این مقام قضائی افزود : امروزه کارشناسان دادگستری در شمار قابل توجهی از پرونده های قضائی به عنوان مشاور و امین و مورد وثوق قضات برگزیده می شوند تا با اتکا به توانایی علمی و تخصصی به قضات مشورت قانونی دهند و مقدمات اجرای عدالت را فراهم سازند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت :کم توجهی،سهل انگاری و کم اهیمت دادن به این وظیفه سنگین الهی که منجر به ظلم و بی عدالتی خواهد شد. حتی در یک دعوا ،زیان اجتماعی به دنبال داشته و خطرناک است.

موحد افزود : با آسیب ها و تهدیداتی که متوجه کارگزاران است قدم نهادن و گام برداشتن در این عرصه فوق العاده حساس و لغزش پذیر است و جز با اتکا به زیور تقوا و توکل به خدای بزرگ و مدد جستن از ذات لایزال او توفیقی حاصل نخواهد شد.

وی گفت :کارشناسی یک شغل نیست بلکه یک تخصص، تبحر و مهارت است، لذا می بینم شاغلین سازمانهای دولتی و خصوصی علاوه بر شغل اصلی خود می توانند در عرصه کارشناسی نیز فعالیت کنند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان افزود :کارشناسی یک مهارت مقدس است و به همین واسطه فعالیت در این حوزه مستلزم ادای سوگند به خدای متعال می باشد.

وی در ادامه به ضرورت های کار کارشناسی اشاره کرد و گفت: سرعت در اظهارنظر مورد تاکید است و کارشناسان بایستی از اظهارنظر در اموری که ماهیت قضائی دارند و در حیطه و وظایف قضات است،اجتناب ورزند.

موحد بر عدم دریافت هرگونه وجه اضافی از ارباب رجوع و اصحاب دعوا تاکید کرد و افزود :کارشناسان بایستی موضوع ومستندات راجع به کار کارشناسی محول شده به آنها را به صورت دقیق مطالعه نمایند و به توضیحات همکاران خود و اصحاب دعوا چه در هیات کارشناسی و چه نظراتی که سابقا ابراز شده است اکتفا نکنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خطاب به کارشناسان رسمی دادگستری گفت: به تخصص خود توجه کنید و خارج از تخصص خود اظهار نظر نکنید

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و جایگاه عدالت در حکومت اسلامی پرداخت و افزود:در جامعه انسانی از بعد ارزشی هیچ امری هم سنگ و در تراز عدالت قرار ندارد و در نقطه مقابل هم هیچ آفتی زیانبارتر و مخرب تر از ظلم برای جامعه انسانی وجود ندارد.

 

وی گفت : شهید مطهری در رابطه با عدالت می فرماید: در قران از توحید گرفته تا معاد و از نبوت گرفته تا امامت و زعامت – از آرمان های فردی تا هدف های اجتماعی همه بر محور عدالت استوار شده است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت : مولای متقیان امیرمومنان علی (ع) از عدالت به عنوان حیات تعبیر می کنند و می فرمایند"بدون عدالت همه چیز مرده و جامعه مثل سرزمین خشکیده و بی حاصل است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.