سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری چندین میلیون دلاری عربستان برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا

بر اساس یک پژوهش تحلیلی، عربستان بیش از ۲۴ میلیون دلار صرف تاثیرگذاری بر سیاست و افکار عمومی آمریکا طی انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز سیاست پاسخگو (سی آر پی) در یک تحلیل جدید اعلام کرد عربستان سعودی تاکنون بیش از 24 میلیون دلار برای تاثیرگذاری بر سیاست و افکار عمومی آمریکا طی انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال میلادی جاری صرف کرده است.

در تحلیل تازه مرکز سیاست پاسخگو در آمریکا  آمده است بنا به افشای اطلاعاتی وزارت دادگستری این کشور که مطابق با قانون ثبت نمایندگی‌های خارجی صورت گرفت، ذی‌نفعان عربستان سعودی بیش از 24 میلیون دلار را برای تاثیرگذاری بر سیاست و افکار عمومی آمریکا در طول چرخه انتخاباتی سال 2018 هزینه کرده‌اند.

مرکز سیاست پاسخگو در این باره توضیح داده است که حدود 18 میلیون دلار از این 24 میلیون دلار به عاملان خارجی داده شده تا از سوی ذی‌نفعان عربستان سعودی در سال 2017 فعالیت کنند و  گزارش شده است 6 میلیون دلار باقی مانده در سال میلادی جاری صرف این هدف شده است. بر اساس این تحلیل، این مبلغ، عربستان سعودی را تبدیل به یکی از 10 کشوری می‌کند که هزینه‌های را صرف تاثیرگذاری بر سیاست و افکار عمومی آمریکا و لابی‌گری در این کشور می‌کنند.

در بخشی از تحلیل تازه مرکز سیاست پاسخگو یادآور شده است: اهدا مبالغی با هدف سیاسی از سوی عاملان خارجی، بکار گرفته شدند تا در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا از جانب ذی‌نفعان عربستان سعودی فعالیت داشته باشند، از مرز 1.6 میلیون دلار عبور کرد.

در تحلیل مرکز سیاست پاسخگو تاکید شد که این برآورد یک برآورد محافظه‌کارانه است که شامل اعطای کمک مالی به اعضای کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا از مبالغ باقی مانده از کمیته انتخاباتی پیشین نمی‌شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز پیشتر در مطلبی نوشت عربستان سعودی سالانه نزدیک به 6 میلیون دلار صرف لابی‌گران، وکلا و متخصصان روابط عمومی در آمریکا می‌کند تا بر مقامات این کشور تاثیر گذاشته و موقعیت خود را در خاورمیانه بهبود ببخشد. بر اساس اسناد موجود در وزارت دادگستری آمریکا که جزئیاتی از توافق‌های صورت گرفته با این کشور و دیگر بخش‌های دولتی را در اختیار قرار می‌دهد، در میان افراد طرفدار عربستان نام تد اولسون، وکیل برجسته آمریکایی و یک شرکت لابی‌گری به مدیریت رئیس جمهوری‌خواه پیشین کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا به چشم می‌خورد.

همچنین گفته شده یکی از منصوبان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با دریافت مبالغ هنگفت از عربستان سعودی، برای این کشور و به منظور تاثیر گذاری بر دولت ترامپ، لابی گری می کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.