سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین بخش قابل توجهی از گوشت قرمز در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور گفت:حدود ۹۰ درصد گوشت قرمز در کشور تامین می‌شود .

رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛گفت: حدود ۹۰ درصد گوشت قرمز در کشور تامین و بسته به شرایط ۱۰ تا ۱۵ درصد گوشت گرم گوسفندی و منجمد گوساله برای تنظیم بازار وارد می‌شود.

رضایی میزان واردات گوشت در برخی از روزها برای کنترل قیمت را بیش از ۱۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی بیان کرد .

وی پیش بینی کرد: امسال ۸۰۰ تا ۸۵۰ تن گوشت قرمز در کشور تولید و حدود ۱۲۰ هزار تن وارد می‌شود.
رضایی گفت:در تمام محصولات  دامی دیگر از جمله شیر، تخم مرغ و گوشت مرغ از مرز خودکفایی عبور کردیم و مازاد محصولات در بازارهای خارجی به فروش می رسد .

وی میزان تولید امسال شیر در کشور را ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بیان و اضافه کرد: پارسال یک میلیون تن لبنیات به کشور‌های دیگر صادر شد.
رضایی در مورد افزایش قیمت شیر این طور گفت:حدود ۴ سال قیمت شیر خام افزایش پیدا نکرده بود و با وجود مصوبه دولت مبنی بر اینکه شیر خام را با قیمت هزار و ۴۵۰ تومان از دامداران خریداری شود، ولی این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: تغییرات ارزی در کشور به بالا رفتن قیمت تمام شده کالا منجر شد و افزایش هزینه نهاده‌ها و بسته بندی باعث افزایش قیمت محصولات لبنی سر سفره مصرف کنندگان شده است.

رضایی گفت: نهاده‌های دامی مثل جو و ذرت در چند ماهه اول امسال با ارز ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی و در حال حاضر با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین شده است و هیچگونه کمبودی وجود ندارد و تغییراتی که گا‌ها دیده می‌شود به دلیل اختلالات در ناوگان حمل و نقل است که قابل برطرف شدن است.

وی افزود : در دور دوم تحریم‌ها هم در واردات گوشت قرمز و مواد غذایی اصلی و کالا‌های استراتژیک دولت پیش بینی‌های لازم را انجام داده است و مشکلی نیست.
انتها ی پیام/

ده درصد از گوشت قرمز کشور وارد می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.