سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جو نسبتاً پایداری در سطح استان اصفهان پیش بینی می شود

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جو نسبتاً پایداری برای امروز و فردا در سطح استان است که بر این اساس برای اکثر مناطق استان آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا سیدان کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به عدم وجود پدیده جوی خاصی در استان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جو نسبتاً پایداری برای امروز و فردا در سطح استان است که بر این اساس برای اکثر مناطق استان آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: طی دو روز آینده پدیده جوی خاصی را در استان نخواهیم داشت ولی از روز پنجشنبه با ورود امواج ناپایدار از سمت غرب، بر روی استان شرایط افزایش ابر و بارش‌های پراکنده به خصوص در بخش‌های غربی مهیا است و در اوایل هفته آینده سیستم‌های ناپایدار بر روی استان مجدداً فعال می‌شوند.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش  2 الی 3 درجه‌ای دمای هوای استان در 24 ساعت آینده، خاطرنشان کرد: بر این اساس بیشینه دمای شهر اصفهان 26 درجه سانتی‌گراد و کمینه دما 13 درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود، همچنین گرمترین شهر استان خوروبیابانک با 32 درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین شهر هم بویین‌میاندشت با یک درجه بالای صفر است.

وی در ادامه عنوان کرد: تغییرات دمایی استان پس از افزایش در 24 ساعت آینده، در روز پنجشنبه و جمعه ثابت می‌ماند و دوباره اوایل هفته آینده کاهش دما را در سطح استان خواهیم داشت.

غلامرضا خاکیان نیز  با اشاره به جو پایدار و نبود سامانه بارشی در این دو روز آینده، به کشاورزان استان، توصیه کرد: نسبت به برداشت محصولات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به وقوع بارش‌های پاییزی و کاهش دما در هفته آینده به خصوص در نواحی غربی استان، تصریح کرد: سیب‌زمینی‌کاران برای برداشت محصولات خود، اقدامات لازم را به عمل آورند.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در ادامه متذکر شد: دیم‌کاران هرچه سریع‌تر نسبت به کاشت محصولات خود و کلزاکاران مناطق غربی و جنوبی استان، نسبت به مبارزه با علف‌های هرز کشیده برگ اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.