سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موردی از آنفلوانزای فوق حاد طیور مشاهده نشده

رئیس دامپزشکی شهرستان دشتی گفت: در سال ۱۳۹۷ تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد طیور در دشتی مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان احمد ایزدی امروز در جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد شهرستان دشتی اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار قطعه جوجه گوشتی یک‌روزه تحت نظارت دامپزشکی قرارگرفته و وارد مرغداری‌ها این شهرستان شده است.

رئیس ادارِه دامپزشکی شهرستان دشتی افزود: در سال ۱۳۹۷ تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد طیور در دشتی مشاهده نشده است.

احسان رزمی نیا نیز در این جلسه گفت: با تلاش مجموعه شهرستان اداره دامپزشکی دشتی به‌عنوان دستگاه نمونه شهرستانی و استانی معرفی شده است که باعث افتخار برای شهرستان است که یکی از ادارات آن به‌عنوان اداره نمونه استان بوشهر انتخاب می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان دشتی با بیان این‌که شبکه دامپزشکی یکی از عوامل پیشگیری هست، گفت: باید فرهنگ پیشگیری در سطح جامعه نهادینه شود و باید به مسئله بهداشت و سلامت جامعه حساس باشیم؛ شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان هم‌عرض هستند.

وی ادامه داد: باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد، شبکه دامپزشکی نیز به عنوان حافظ سلامت مردم در عرضه فرآورده‌ای لبنی، گوشت قرمز و سفید است.

رزمی نیا خاطرنشان کرد: مصوباتی که در جلسه ستاد تصویب می‌شود لازم‌الاجراست و یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران پیگیری و اجرای مصوبات این ستاد است.

وی یادآور شد: چنانچه فردی به‌جای مدیر دستگاه در جلسه حضور یابد، اما حق رأی و تصمیم‌گیری نداشته باشد بهتر است در جلسه شرکت نکند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی تأکید کرد: چنانچه در حوزه سلامت اتفاقی به وجود آید همه دستگاه‌ها مکلف هستند پاسخگو باشند.

وی افزود: در عرضه مرغ زنده، شهرداران خط مقدم هستند. شهرداران مکلف هستند وظیفه قانونی خود را انجام دهند و این تکلیف است بطوریکه اگر اداره دامپزشکی و نیروی انتظامی چنانچه مرغ زنده‌ای در شهر‌ها مشاهده کنند می‌توانند علیه شهرداری همان شهر شکایت کنند.

رزمی نیا گفت: جابجایی مرغ زنده بدون هماهنگی دامپزشکی در سطح شهرستان ممنوع است. از شهرداران انتظار داریم از فروش مرغ‌های تخمی زنده در بازار شهر‌ها جلوگیری نمایند و اگر اتفاقی رخ دهد شهرداری مجرم شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ف

در سال ۱۳۹۷ تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد طیور در دشتی مشاهده نشده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.