سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز بیست ویکمین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی در مشهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: شورا‌های دانش آموزی در مدارس در واقع تمرین یک نوع دموکراسی است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با حضور در مراسم انتخابات شورای دانش آموزی در یکی از مدارس مشهد گفت: شورا‌های دانش آموزی در مدارس در واقع تمرین یک نوع کار دموکراسی است البته به این معنا که حقوق همه افراد به ویژه حقوق اقلیت در جامعه رعایت و محترم شمرده می‌شود.

وی افزود: جایجایی آسان قدرت از ویژگی‌های دموکراسی در جوامع است و اگر امروز در جامعه اختلاف و چند دستگی پیدا کردیم به این خاطر است که در مدرسه دموکراسی را تمرین نکرده ایم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: نگاه به آزادی باید با نگاه ارزش شناسانه همراه باشد چرا که اگر اینگونه بود ارزش‌های دیگری همچون عدالت اجتماعی را به دنبال خود می‌آورد.

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: تقویت تفکر نقادانه و پرسش گرانه را از اهداف اصلی تشکیل شورا‌های دانش اموزی است.

وی گفت: اصل راه اندازی تشکل‌های دانش آموزی علاوه بر مشارکت و تربیت اجتماعی تقویت روحیه پرسش‌گری است و امروز خوشحالیم که دانش آموزان ما به این سمت حرکت می‌کنند که بدون بررسی مطلبی را نپذیرند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به انتخاب رئیس مجلس دانش آموزی کشور از خراسان رضوی این مجلس را برآیند شورا‌های دانش آموزی افزود: شورای مدرسه با پیگیری و درایت می‌تواند بازوان توانمند مدیر مدرسه و زبان گویای دانش آموزان باشد.

مالک اشرفی گفت: شورا‌ها در مدارس می‌توانند پیشنهاد‌های دانش آموزان را ارائه کنند چرا که همواره تجربه ثابت کرده است بهترین ایده‌ها برای اداره مدارس از طرف دانش آموزان ارائه می‌شود و این شورا تشکیل شده است که حرف زدن و حل مسئله را به دانش آموزان یاد داده و ایده‌های نو را پرورش دهد.

وی افزود: امروز ۹۴۰ هزار دانش آموز در ۸ هزار و ۹۰۰ آموزشگاه استان در این انتخابات شرکت می‌کنند و بالغ بر ۶۸ هزار دانش آموز را به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شورا‌های دانش آموزی استان انتخاب می‌کنند.
 
انتهای پیام//م. ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.